סגמנט המשפחתיות הגדולות (סגמנט D) היוקרתיות ירד השנה בהיקפו, ובאופן משמעותי יותר מאשר מהירידה הכוללת של השוק או הסגמנט. מובילת הסגמנט מסרה פחות ממחצית מהנתון של השנה הקודמת, הבאה אחריה לא רחוקה. מה הסיבה לירידה הדרמטית במסירות? לא ברור, אולם זה לא יהיה מופרך להניח כי הנהירה של הישראלים לעבר החשמליות – שלעיתים מוצעות במחירים דומים לשל המשפחתיות הגדולות היוקרתיות – בהחלט "גנבה" כמה לקוחות מן הסגמנט.

BMW סדרה 3
צילום: אלי שאולי
 

המשפחתיות הגדולות פרימיום הנמכרות בישראל 2023

ב.מ.וו סדרה 3 – 327 יח'
מרצדס C קלאס – 273 יח'
פולסטאר 2 – 251 יח'
אודי A4 – עם 228 יח'
אלפא רומיאו ג'וליה – 95 יח'

ב.מ.וו סדרה 3 ממשיכה להוביל את הסגמנט גם השנה עם מסירות של 327 יח'. מדובר בנתון נאה המציב אותה במקום השביעי בדירוג הכללי בסגמנט, אולם מבט אל עבר נתוני שנת 2022 יגלה כי מדובר בירידה דרמטית של יותר מ-60% במסירות.

עם זאת, היצרנית הבווארית היא עדיין השחקנית הדומיננטיות ביותר בסגמנט. לא רק שה-3 היא המכונית הכי נמכרת, אליה מצטרפות גם שתי מכוניות נוספות של היצרנית: ב.מ.וו i4 החשמלית (שישית) שהוסיפה עו 79 יח' וב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה (שביעית) שמסרה נתון קרוב: 77 יח'. 

מרצדס C קלאס
צילום: יצרן

מרצדס C קלאס שומרת על המקום השני אך כמו הב.מ.וו גם כאן המסירות נחתכו – במקרה שלה בכ-56%. במקרה שלה נציין כי נתוני השנה שעברה כללו גם מוניות ואילו השנה הם מופרדים. אם נוסיף את המכוניות שנמסרו השנה (100 יח') נקבל ירידה מתונה יותר אך עדיין חדה בפני עצמה (-36.8%).

במקום השלישי אנו מוצאים השנה את פולסטאר 2, החשמלית הנמכרת ביותר בסגמנט. השנה מסירות הדגם הכפילו עצמם ביחס לשנה הקודמת אז החל השיווק לראשונה.

פולסטאר 2
צילום: רונן טופלברג

אודי A4 יורדת השנה מקום אחד (רביעי) אך בפועל מוסרת הרבה יותר מאשר בשנת 2022 עם עלייה של כ-37% במסירות. את החמישייה הפותחת סוגרת אלפא רומיאו ג'וליה עם 95 יח' שנמסרו – ירידה מ-120 יח' שהיו בשנה שעברה (21%-).

במקום השמיני נמצאת השנה לקסוס IS. מי שהייתה בעבר חדשנית וחסכונית בסגמנט ונמסרה בנתונים נאים, הפכה כיום לאחת המכוניות הוותיקות בסגמנט והמסירות (70 יח') בהתאם. גם וולוו S60 (תשיעית) הוותיקה מוסרת הרבה פחות ממה שהתרגלנו לראות: 64 יח' ועוד 6 נוספות ל-V60, גרסת הסטיישן של הדגם.

אודי A4
צילום: איתמר רותם

אודי A5 ספורטבק (עשירית) סוגרת את העשירייה עם 47 מסירות, נתון נמוך בכמעט 39% מזה של המתחרה הישירה לבית ב.מ.וו. ג'נסיס G70 המסקרנת מוסרת 43 יח', מתוכן גם כמה של גרסת השוטינג ברייק המיוחדת למראה.

בצד הביצועים כמה מציאות מעניינות. פולסטאר 2 מסרה לא פחות מ-46 יח' של גרסת הביצועים של הדגם. הבאה אחריה היא ב.מ.וו M4 גראן קופה עם לא פחות מ-13 מסירות, הרבה יותר מה-3 שמסרה M3. מתוך מסירות הג'וליה 7 מהן היו של גרסת תלתן ירוק הספורטיבית.

אלפא רומיאו ג'וליה
צילום: מערכת אוטו