אודי A5 ספורטבק 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
אודי הציגה את הדור השני של A5 ספורטבק – גרסת קופה חמש דלתות ל-A5 החדשה – בספטמבר 2016.
כמו בדגם היוצא, גם כאן אורך בסיס הגלגלים (282.5 ס"מ) ואורך המרכב (473 ס"מ) זהים לאלה של ה-A4 – ורק הגובה דומה לזה של גרסת הקופה, עם 138.5 ס"מ.
ההתבססות על רצפת ה-A4/A5 החדשות אפשרה הפחתת משקל בשיעור של עד 85 ק"ג ביחס לדור המוחלף.
ל'ספורטבק' היצע מנועים, תיבות הילוכים והנעות כמו בקופה: טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר ובשתי רמות הספק (190 ו-252 כ"ס); דיזל בנפח 2.0 ליטר 190 כ"ס; דיזל בנפח 3.0 ליטר בשתי רמות הספק (218 כ"ס ו-286 כ"ס); כשבפסגת ההיצע נמצאות ה-S5 וה-RS5 (הוצגה בניו יורק במרץ 2018).
לראשונה מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר (V6) עם 354 כ"ס ו-51 קג"מ, לשנייה מנוע V6 כפול מגדשים חדש בנפח 2.9 ליטר עם 444 כ"ס ו-61 קג"מ, כשבשני המקרים הכוח עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה (ניתן להזמין דיפרנציאל אחורי "ספורטיבי", בולמי זעזועים אדפטיביים והיגוי אקטיבי).
הדגם החדש, כמו גרסת הקופה, מצויד באבזור בטיחות, תקשורת ונוחות עדכניים.
שיווק ה-A5 'ספורטבק' החל בישראל באפריל 2017.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
חדש בדגם
אודי A5 ספורטבק המחודשת נחת בישראל בחודש דצמבר 2020. במתיחת הפנים הספורטבק זכתה לעדכונים קלים לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג.
ספורטבק משווקת בשלוש גרסאות. שתי גרסאות עושות שימוש באותו מנוע טורבו-בנזין (4 ציל', 48V) בנפח 2.0 ל' – 35TFSI עם 150 כ"ס ו-40TFSI עם 204 כ"ס – בשני המקרים ההנעה קדמית והתיבה רובוטית דו-מצמדית.
כבעבר, גרסת ה-RS5 הספורטיבית עושה שימוש במנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 2.9 ל' המפיק 450 כ"ס. התיבה כאן היא אוטומטית עם 8 היל' וההנעה כפולה.
 
-
סיכום