יונדאי ישראל השיקה אתמול (שני) את איוניק 6 החדשה – מכונית סדאן-קופה חשמלית במספר גרסאות ורמות גימור, דגם שני לאיוניק 5 במסגרת תת המותג החדש של יונדאי.  

ניר גרוסמן, מנהל חטיבת יונדאי בכלמוביל, סבור שאיוניק 6 הוא דגם חוצה קטגוריות שיפנה לא רק ללקוחות המסורתיים של המשפחתית-הגדולה כמו סונטה וסופרב, אלא גם יביא רוכשים שעד היום התעניינו בדגמי פנאי ורכשו אותם. 
 

השקה כעת

הציפייה של יונדאי בישראל, כך גרוסמן, היא למכור 2500-3500 יחידות בשנה אחת – זאת, כמובן, אם היבואן יקבל מהיצרן את כל המכוניות שיוזמנו. 

שאלנו את גרוסמן על התמחור התחרותי שטסלה הציגה לאחרונה למודל 3. "טסלה זה אתגר, כמו גם הרבה מותגים סיניים חדשים שנכנסו לשוק", השיב, "אנחנו כיבואן לא יכולים לרוץ אחרי הגחמות של טסלה, והולכים עם ה'אני מאמין' שלנו, והתמחור הוא הכי נכון לדגם זה". 

ביונדאי ישראל מכוונים להרחבת המפרט של איוניק 6, ולהציע את הדגם עם אפשרות לחישוקים גדולים יותר וגם עם מצלמות הצד המחליפות את המראות, מה שמשפר את היכולת האווירודינמית.

איוניק 6
צילום: יונדאי
 

מהווה לעתיד (קרוב ויותר)

בשבועות הקרובים מכוונת יונדאי ישראל להשיק את מכוניות הספורט של המותג – גרסאות חטיבה N – תכנית שאותה היא מקדמת זמן רב. 

הגרסאות שיושקו כאן הן i20 N ו-i30 N. בשתיהן מנועי בנזין מוגדשים – לראשנה בנפח 1.6 ליטר ובהספק 204 כ"ס והתיבה ידנית; בשנייה הנפח הוא 2.0 ליטר, ההספק 280 כ"ס והתיבה דו-מצמדית עם 8 הילוכים. למרות שגרסה הספורטיבית של המשפחתית-האצ'בק תוצע כאן, היבואן לא מתכוון כעת לייבא את הגרסה הרגילה של i30.

יונדאי i20 N בישראל
צילום: יונדאי

בספטמבר יגיע לכאן הדור השני של רכב הפנאי קונה, שנחשף בסוף 2022 והושק במרץ השנה; בשלב ראשון עם מנוע בנזין בלבד, לקראת סוף 2023 בגרסה היברידית ובתחילת 2024 עם הנעה חשמלית. הדגם הנוכחי כמעט ואזל מהמלאי. 

עוד ברשימה סונטה, שהמלאי שלה אזל לאחרונה. היבואן מתכונן לחזור ולמכור אותה בחודשים הקרובים, והפעם מדובר במלאי מוגבל עד שתגיע הגרסה המחודשת שהוצגה במרץ השנה לאחר שעברה שינויים ניכרים בעיצוב החיצוני ובסביבת הנהג. לקראת סוף השנה יעבור המיני i10 עדכון קל. אנשי המותג מנסים להביא לכאן את הגרסה המחודשת לדגם הפנאי הגדול פליסייד. זו הייתה אמורה להגיע לכאן עוד בסוף 2022, אך המו"מ התארך ועד כה לא הסתיים.

יונדאי i10 מתיחת פנים 2023
צילום: יונדאי