ראלי קרוס 2016 – המאבק - אוטו

ראלי קרוס 2016 – המאבק

אירוע הבכורה במסלול הראלי קרוס החדש בבקעה התקבל על ידי הקהל באהבה רבה, אפילו אם זה עלה להם באסטמה קלה...

25 שנה מאז נדמו מנועי המתחרים בליגת הראלי קרוס המקומית ("מרוצי אשקלון" הידועים, אבל לא רק הם), מרוצי הראלי קרוס חזרו לישראל בשבת האחרונה. אל המתחם החדש שהוקם בבקעת הירדן הגיעו עשרות משתתפים ואנשי צוות ואלפי צופים נלהבים, שבאו לצפות בחזרתו לחיים של התחום.

מרוצי ראלי קרוס מתקיימים לרוב על מסלולי עפר. מבנה התחרות מבוסס על שלושה מקצים - דירוג, חצי גמר וגמר – כאשר המנצח בכל קטגוריה הוא מי שחוצה את קו הסיום ראשון בכל מקצה. מקצה הדירוג נועד לקבוע את מיקום המשתתפים בנקודת הזינוק; בכל מקצה מוזנקים מספר מתחרים במקביל, ולכן המטרה במקצה הדירוג היא לקבוע את מיקומי ההזנקה של הנהגים - לפי תוצאות מקצה הדירוג, מוענק יתרון בנקודת הזינוק – עניין בעל חשיבות רבה בעת הגעה לפנייה הראשונה. היופי במרוצי ראלי קרוס הוא שבכדי לעקוף איש את מתחרהו, רשאים המתמודדים לנגוח אחד בשני, עניין שבתורו תורם לאקשן על המסלול, הן בקרב המתחרים והן בקרב הקהל.
את מסלול העפר החדש – באורך של 1.2 קילומטר, מכובד ביחס למקובל בתחרויות מסוג זה בשאר העולם – פקדו כ-80 מתחרים. אלו חולקו לארבע קטגוריות עיקריות ומתוכם לקטגוריות משנה – אופנועים (סופרמוטו, עד 250 סמ"ק, Open וג'וניור), רכב (2x4, WRX ו-Group N), טרופי טראק ורכבי שטח קלים (צל"צים – Open, T3 ו-800 סמ"ק).
לוח הזמנים של האירוע – שעבור הקהל החל בשעה 10:00 – כלל מקצי אימון ותדריכים שונים, ומאוחר יותר, בשעה 11:30, היו מתוכננים להתחיל המקצים התחרותיים, עד השעה 15:00.
עפר ואבק
10:00 בבוקר, בקעת הירדן – מתחם החנייה מלא עד אפס מקום. לא תיארתי לעצמי עד כמה גדול הצמא לספורט מוטורי בארץ. אנשים, כך עלה בשיחות עם צופים אקראיים, הגיעו מכל קצוות הארץ לטובת האירוע – ולא מדובר דווקא בצעירים, אלא במשפחות שלמות. היו מי שהתאספו בעמדת התצפית שהגדירו המארגנים – מתחם מוצל הנמצא על גבי שלוחה מוגבהת המאפשרת תצפית נוחה על המסלול – אולם רבים החליטו להמשיך לטפס ולהתמקם במעלה ההר, לטובת ראות טובה אף יותר. בכניסה למתחמי הצפייה עמדו כמה רכבי פונטיאק ישנים, שבתורם היוו אטרקציה אף הם.
מתחמי התחזוקה – ה"פיטס" – גדושים באנשי צוות, מבצעים הכנות לרכבי המרוץ שחוזרים מהקפות חימום. ההתרגשות גדולה בקרב המשתתפים וזה מורגש בכל פינה. חלק מהמשתתפים כאן הספיקו עוד להתחרות במרוצי הראלי קרוס שנערכו כאן בשנות ה-80', כך שמדובר בסגירת מעגל עבורם ובתקווה שגם הפעם יהפוך העניין לליגה מסודרת באותם היקפים כמו אז.
13:00 בצהריים. מישהו, או יותר נכון משהו, לא מתרגש מגודל האירוע – מזג האוויר. בזמן שבהרים טפטפו השמיים, כאן השמש קופחת ורוחות עזות מרימות כמויות של אבק וחול לאוויר. עד הצהריים מתחם החנייה כבר כמעט ריק. הקהל והמכוניות נושמים יותר חול מאשר חמצן, וזה כבר הופך לבלתי נסבל. מילא החום (34 מעלות), אבל האבק לא מאפשר לראות כלום. האבק פגע גם במתחרים – לא רק מהבחינה הטכנית, אלא פשוט נוצרה בעיית ראות על המסלול. איך אפשר להיכנס נכון לפניה שלא רואים או לעקוף מתחרה שאי אפשר למצוא?
האבק הקשה גם על המארגנים והוריד את קצב התקדמות העניינים. וכך החל המירוץ עצמו רק לקראת השעה 14:00, כמעט בלי קהל (שבמילא בקושי הצליח לראות מה קורה על המסלול).
כנגד כל הסיכויים
בכל הנוגע לספורט המוטורי בארץ, אנחנו מעדיפים להיות אופטימיים ולהסתכל על חצי הכוס המלאה - מתחם ייעודי חדש ומושקע, עם תמיכה של הרשות המקומית - ולהתייחס לבעיות (למה, למשל, לא דאגו להרטבה יסודית של המסלול?) כאל בעיות ילדות שיפתרו באירוע הבא.
כי עם היענות כזו של הקהל, אין לנו ספק כי צריך להיות אירוע נוסף. סליחה, קבלו תיקון - אירועים נוספים.
התוצאות הסופיות
אופנועים
סופרמוטו
יוחנן רזניק

אופנוע עד 250 סמ"ק
רועי שלומי
אריאל דדיה
עידן קליין

OPEN
איתמר וולדמן
מאור אברהמי
לורן שייפר

ג'וניור
טל נמיר
רן יוחאי
גל אזולאי

רכב
2x4
עופר שוורץ
ניצן לוי
טוני בורשטיין

WRX
מישל גדז'
ויקטור קוחניצקי
איתי אלון

Group N
חמדה עודה
איציק בריל
רונן אברברוך

טרופי טראק
דור חסון
יוסי אלמוג
ירון כהן

רכבי שטח קלים (צל"צים)
OPEN (טורבו)
צחי כפרי
אייל עמר
אלירן יפרח

T3
שחף מזרחי
מור מגדיש
רפי ברנס

CUP 800
עומר פרל
רפי מזרחי
דני פרל
במהלך יום המרוץ ליווה אותנו הטרייטון ארוך-הטווח החדש שלנו, עליו עוד תקראו בהמשך
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות