חניית החלומות / חלומות רחוקים - אוטו

חניית החלומות / חלומות רחוקים

הדולר הקנדי נמצא בשפל של שנים. ניצן רז החליט לנצל זאת כדי לנסות להוציא לנו את העיניים. ספוילר: הוא הצליח

ברוכים הבאים למדור חניית החלומות. הכללים פשוטים – לחולם הנבחריש תקציב של 400,000 ש"ח אותו הוא צריך להוציא על מכוניות – ואך ורק על מכוניות. בלי לשמור כסף לתחזוקה, בלי לשים בצד קצת כסף לשיפוץ של המקלחת. התנאי היחיד – המכונית מוצעת למכירה, בארץ, בזמן כתיבת המדור. אם כחדשה ואם כמשומשת (משמע – מופיעה בלוחות המכירה).

רוטקופ הציע לי לכתוב טור אורח לכבוד הגיליון המיוחד. אחר כך הוא הודיע לי שאין מקום ושאל אם ארצה לכתוב את "חניית החלומות". ואז הוא הוסיף שלא משלמים על המדור הזה – וניתק את הטלפון. כמובן שכמו דוגמניות רבות לפני, גם אני לא פותח את העיניים בהתנדבות, אבל האפשרויות הבלתי-מוגבלות כבר התחילו להתגלגל בראשי והיה מאוחר מדי מכדי לקטוע את הפנטזיה; כך שהוא האיש לקלל כשאתם קוראים (מכחיש מכל וכל. רוטקופ).

מכיוון שאני מתגורר בטורונטו, אין טעם שאשוטט ביד2 והחשוד המיידי לחיפושים היה הלוח הנפוץ בקנדה – Kijiji.ca. למזלי, הדולר הקנדי נמצא בשפל, והשער הנוכחי עומד על 2.72 שקלים בלבד. כלומר, 400 אלף השקלים שברשותי שווים ל-147,000 דולרים קנדיים, וכדי לעשות את התרגיל עוד יותר מעניין (או מעצבן), בחרתי רק במכוניות נדירות-עד-בלתי-קיימות בישראל.

כמו רוב כותבי המדור, גם אני חשבתי לפוצץ את כל הסכום על רכב אחד; פרארי F430 יפהפיה (135,000$), פורשה GT3 מבציר 2008 (122,000$) או קיימן GT4 חדשה (146,000$) נכנסות בתקציב ומשאירות כמה גרושים לדלק. אבל כמו כולם, גם אני הבנתי שצריך קצת לגוון – גם אם במקרה שלי מדובר באופן יחסי-מאוד.
לדאבוני, בגלל ששיא החורף כאן, ההיצע המוטורי מצומצם. אז התחלתי בחיפוש אחר רכב לימים המושלגים, Winter Beater שיהיה מרווח, מחומם ולא ידאיג אותי כשהוא מחליד מהמלח בכבישים. בנטלי קונטיננטל GT 04' תעשה עבודה מצוינת (52,000$) - אבל נראה לי שההנעה הכפולה שלה תהיה קצת משעממת. אז חשבתי על אסטון מרטין DB9 וולנטה 06' (62,000$) – אבל עם כל הכבוד ל-V12, היא לא מספיק פרקטית. עדיף לחסוך קצת וללכת על מזראטי קוואטרופורטה 08' (38,000$), עם ארבעה מושבים אמיתיים וצליל מדהים. אפשר למצוא גרסאות יותר זולות, אבל רציתי אחת עם תיבה פלנטרית במקום הרובוטית. פרקטי עד הסוף...

עכשיו צריך למצוא רכב לקיץ, וזה כבר יותר קל; כבר הרבה זמן שמתי-עין על לוטוס איבורה 2010 שמוצעת במונטריאול ב-49,000$ בלבד. זו אחת מהמכוניות הכי מהנות שזכיתי לבחון ב'אוטו', ולגרסה הזו יש אפילו מושב אחורי סמלי שאפשר לדחוף נודניקים מהמולדת שקופצים לבקר.

מה נשאר לחפש? מכונית מסלול, כמובן. ההיצע כלל הרבה גרוטאות אמריקאיות ומכוניות דראג (שלא מעניינות לי את קצה הפלאג), אז הלכתי על מכונית דריפטים: ניסאן סילביה 97' עם כלוב התהפכות וכל הטרראם, תמורת 12,000$ בלבד. אומנם זו מכונית "אספנות" (סטטוס שניתן כאן אחרי 15 שנה, לא 30) שיובאה מיפן עם הגה-ימני, אבל כשאתה על-הצד זה גם ככה לא משנה.

יש עדיין הרבה כסף בקופה, אז בוא נוסיף מכונית פתוחה – ועדיף שזו תהיה לוטוס סופר 7. כרגע מוצעות פה רק שתיים למכירה: קייטרהאם יקרה (35,000$) ורפליקה בלתי-מזוהה עם מנוע טורבו של אותה סילביה (18,000$). בחרתי בה, וחבל רק שהיא בוונקובר – 3500 ק"מ ממני – ואצטרך לשלם אלפייה על הובלה.

טוב, צריך גם משהו עם קצת חוש הומור בגאראז'; רציתי מיני ישנה עם מנוע היאבוסה, אבל לא הייתה. אז אסתפק במוריס מיינור 57' שהושתל בה V8 של קורבט (12,500$). אני מת על שטויות כאלה, למרות שזו ודאי תהיה מכונית איומה. נשארו כמה פרוטות בקופה והפנטזיה לא נגמרה: האם עדיף לשרוף צמיגים במיצובישי איוו 6 (13,500$) או בסקייליין R33 GT-R (17,000$)? ואולי בכלל ללכת בכיוון של פורמולה אטלנטיק נושנה (25,000$)? אבל זה קצת יותר מדי מאותו דבר – אז בחרתי באופנוע שלג של בומברדייה (4000$), כי צריך משהו קנדי-אמיתי ברשימה. וכדי שאשאר מגובס כל השנה, אוסיף גם אופנוע שטח לעונה החמה – ימאהה YZ 450F. עוד 5000$ בבקשה.

זהו, נשאר קצת פחות מעשירייה – בדיוק לחניה מקורה לכולם.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות