במרכז פרס לשלום ביפו התקיים המפגש הרביעי של קהילת "אקומושן". כזכור, מדובר בקהילה שהוקמה בשותפות המנהלה לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, המכון הישראלי לחדשנות, משרד המדע וקרן היסוד ומתוך שאיפה לשמש בסיס למיזמים בתחום התחבורה החכמה ועידוד חדשנות. המפגש הרביעי של הקהילה עסק כהרגלו בנושאי "תחבורה חכמה", אירח מספר גדול של משתתפים, נטלו בו חלק יזמים רבים ומספר החידושים שהוצגו בו היה רב.
העולם פינת יפו
לאירוע הגיעו נציגים רבים של יצרני רכב וספקי משנה בתעשייה כדי להכיר מקרוב מיזמים ופיתוחים מקומיים. הרשימה הארוכה כללה נציגים של בוש, ב.מ.וו, ג'נרל מוטורס, דיימלר, הונדה, יונדאי, מאגנה, פורד וקבוצת פולקסווגן.
אנחנו העולם
צילום: מנהל
בין המיזמים שהוצגו בכינוס הייתה האפליקציה של באז, שמזהה מעבר למצב נהיגה – ואז הופכת את כל הודעות הטקס שמגיעות לסמארטפון לדיבור בשפה בה הן נכתבו, ואת התשובות הכתובות להודעות קוליות; היישום דרך הבלוטות' של המכונית. אלקטרוד הוא מיזם שמבטיח ל"חשמל" את הכביש, כלומר לטעון מכוניות חשמליות עם יכולת טעינה אלחוטית בעזרת משטחים ייעודיים שיותקנו מתחת לאספלט. הרעיון יכול להתאים תחילה לתחבורה ציבורית עבור אוטובוסים חשמליים, ואנשי המיזם כבר משתפים פעולה עם עיריית תל-אביב ומספר חברות תחבורה ציבורית. פאנזון הוא מיזם שמאפשר שיתוף נוסעים – מהסעות מאורגנות ועד שיתוף במכוניות ובמוניות כדי להגיע להופעות. מיזם זה כבר פעיל בארץ ויתפקד גם באליפות אירופה לכדורגל הקרובה שתיערך בצרפת.
אנחנו העולם
צילום: מנהל
ראדיקס הוא עוד מיזם מעניין, שמוביל אמיר זית, מעצב שעבד בעבר בענקית הרכב פיאט. אפשר לומר שמדובר ב"מהדורת MP3 לטראקר"; ובפי העם: קורקינט ממונע עם שלושה גלגלים, כאשר השניים הם קדמיים. החלק הקדמי כולל מתלה מתקדם, הטווח 40 ק"מ וכל הכלי יכול להתקפל. ייצור ראדיקס כבר החל בישראל, הכלי עומד בתקן החדש לגלגינוע והמחיר כ-8000 שקלים. המיזם אוטוטוק מבטיח תקשורת בין מכוניות, הולכי הרגל ורמזורים וניצולה לטובת שיפור הבטיחות. מדובר בפיתוח שמשתלב ברעיון הנהיגה האוטונומית, אבל אנשי המיזם מאמינים שכבר כעת הוא יכול לסייע. כך למשל הדגימו אנשי החברה איתות התרעה כאשר הנהג במכונית שנמצאת לפנים בולם; מערך התקשורת הותקן בשתי המכוניות.
לכנס ביפו הגיעו מאות מפתחים, יזמים, סטודנטים, כמו גם בעלי תפקידים בתעשיית הרכב וההיי-טק ובעלי תפקידים במשרדי הממשלה.