היצרנית השבדית וולוו חשפה שתי מכוניות תצוגה שצוינו בסימול הלא-כל-כך מקורי "40.1 קונספט" ו-"40.2 קונספט". שני דגמי הקונספט האלה מציגים את הדור הבא של דגמים קומפקטיים מבית וולוו, ואלה יתבססו על פלטפורמה מודולרית חדשה שתיקרא CMA (ר"ת של Compact Modular Architecture).

שני דגמים
דגם אחד שהציגה וולוו, 40.2 קונספט, הוא משפחתית קומפקטית בתצורת סדאן, והוא אמור למלא את מקומו של 40S שייצורו הופסק לפני שנים אחדות. הדגם השני, "40.1 קונספט" הוא רכב פנאי שיתמקם מעל V40 'קרוס קאנטרי' – כיום גרסת פנאי מרוככת מאוד ל-V40.
העתיד על פי וולוו
צילום: מנהל
וולוו 40.2 קונספט. רמז לקראת S40 חדשה?

לפי הדגמים שהוצגו, נראה כי וולוו תבדל באופן בולט יותר בין הדגמים הקומפקטיים השונים בהשוואה למה שהיא עושה כיום.

רצפה אחת, מכלולים הרבה
כאמור, הדגם החדש מתבסס על רצפה מודולרית כל-חדשה שתוכננה באופן דומה ל-SPA, הרצפה המשרתת את הדגמים הגדולים החדשים של וולוו, XC90 ו-S90. הרצפה החדשה פותחה מראש על מנת שתוכל להתאים למספר סוגי מנועים: בנזין, פלאג-אין היברידי וחשמלי מלא.
העתיד על פי וולוו
צילום: מנהל

בגזרת הבנזין תציג היצרנית השבדית מנוע חדש לחלוטין מסדרת Drive-E המוכרת – טורבו-בנזין בעל 3 צילינדרים בהספק שיגיע עד ל-180 כ"ס. מנוע זה ישמש את מרבית הגרסאות של המכוניות הקומפקטיות של היצרנית וכן גם כמה גרסאות של וולוו S60. בשלב זה לא ברור אם ייכנס לשירות כבר בדור הזה או ימתין לדור הבא. בנוסף, תוצג תיבה רובוטית דו-מצמדית חדשה עם שבעה הילוכים.

המנוע והתיבה החדשים יהוו בסיס לגרסת הפלאג-אין ההיברידית שתיקרא T5 twin engine. בניגוד למערכת ההיברידית (T8) שמותקנת במכוניות הגדולות של החברה (וולוו XC90, למשל) המציעה הנעה לכל הגלגלים, ה-T5 ההיברידית תותאם למכוניות הקומפקטיות ותיועד להנעה קדמית בלבד.
העתיד על פי וולוו
צילום: מנהל

כאמור, וולוו מבטיחה גם מכוניות קומפקטיות עם יחידת הנעה חשמלית מלאה, אם כי לא ברור אם אלה יוצעו כגרסת הנעה למכוניות מסדרה 40 או כדגם עצמאי. בכל מקרה, עם יעד מכירות של מיליון מכוניות חשמליות עד 2025 שוולוו הציבה לעצמה, המחויבות שלה לעניין נראית רצינית למדי.

הדור הבא של הקומפקטיות של וולוו ייחשף באופן רשמי במהלך שנת 2017.
העתיד על פי וולוו
צילום: מנהל