מאיר, יבואנית וולוו לישראל, הודיעה על התחלת שיווק גרסת ה-T8 של וולוו XC90 החדש. גרסת ה-T8 היא הגרסה הבכירה של ספינת הדגל השוודית – החזקה ביותר בהיצע וגם המעניינת ביותר, עם יחידת הנעה היברידית נטענת-שקע. למעשה, מדובר בוולוו ההיברידית הראשונה המשווקת בישראל אי פעם.
וולוו XC90 היברידי בישראל – מ-590,000 שקל
צילום: מנהל
השינוי הגדול ביותר נמצא תחת מכסה המנוע, או יותר נכון – במנהרה המרכזית, בואכה תא המטען. וולוו XC90 T8 מצויד בשני מנועים - מנוע בנזין ומנוע חשמלי. מנוע הבנזין, המניע את הגלגלים הקדמיים, הוא אותו מנוע כשל גרסת ה-T6 – בנזין כפול מגדשים (מגדש טורבו ומגדש על) בנפח 2.0 ליטר, עם 320 כ"ס ו-40.8 קג"מ. המנוע החשמלי, לעומת זאת, מבוסס על סוללת ליתיום-יון בנפח 9.2 קילוואט-שעה, מניע את הגלגלים האחוריים ומספק 87 כ"ס ו-24.4 קג"מ. שילוב שני המנועים מביא את ההספק הכולל ל-407 כ"ס ו-65.2 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה, כמו שהבנתם, כפולה.
וולוו XC90 היברידי בישראל – מ-590,000 שקל
צילום: מנהל
הביצועים מצוינים – 5.6 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ"ש לצד צריכת דלק (רשמית) מזערית של 47.6 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 49 גר' פחמן דו-חמצני לכל קילומטר בלבד. נתון התאוצה נמצא בטריטוריית הדגמים היותר-חזקים של מרצדס GLE וב.מ.וו X5 (להוציא דגמי AMG ו-M), אבל בכל הקשור לצריכת דלק/ פליטת מזהמים - כמובן שמדובר בעולם אחר לגמרי. למעשה, מדובר בנתונים מאוד יוצאי-דופן ביחס למרבית המכוניות הנמכרות בישראל, כולל אלה ההיברידיות; רק מיצובישי אאוטלנדר PHEV, הרכב ההיברידי הנטען היחיד המשווק כרגע בישראל, מציג נתוני צריכת דלק/ פליטת מזהמים טובים מעט יותר – אבל כמובן שההבדל בביצועים הוא תהומי.
וולוו XC90 היברידי בישראל – מ-590,000 שקל
צילום: מנהל
חשוב לציין של-XC90 ישנה יכולת לנוע גם על חשמל בלבד. הטווח בנסיעה במצב החשמלי עומד על 42 ק"מ – אם כי לא ברור עד איזו מהירות ניתן לנסוע על מנת להגיע לנתון הזה, מאחר ואין נתון רשמי של וולוו בעניין זה. בכל אופן, בשביל הסיכוי לנסוע על חשמל בלבד יש לוודא כי הסוללה טעונה במלואה – עניין שמתבצע ב-T8 באמצעות טעינת שקע. במונחי רשת החשמל המקומית, מדובר על טעינה של 8 שעות בטעינה של 10A, או 3 שעות בטעינה מהירה של 16A. התקנת עמדת טעינה תבוצע ע"י אנשי חברת ג'ינרג'י – וכל רוכש יקבל, לפחות בתקופה הקרובה, עמדת טעינה אחת במתנה. כל עמדה נוספת תעלה כ-4000 שקלים.
וולוו XC90 היברידי בישראל – מ-590,000 שקל
צילום: מנהל
גרסת ה-T8 של ה-XC90 כוללת עוד כמה שינויים לעומת יתר גרסאות ה-XC90. כך, למשל, מיכל הדלק הוקטן לכדי 50 ליטר, במקום 71 ליטר בשאר הדגמים. מנגד, המתלים בגרסה זו כוללים קפיצי אוויר כסטנדרט (בשאר דגמי ה-XC90 מוצע מערך זה כאופציה) ולמרות הימצאו של המנוע החשמלי מאחור, הגרסה ההיברידית עדיין מגיעה עם 7 מושבים. יתרה מזאת, לדגם ההיברידי אחריות מורחבת - 5 שנים על הסוללה. כל יתר המערכות זוכות לאחריות בת שנתיים, כבכל דגמי וולוו.
המחיר, כמובן, גם שונה ביחס לגרסאות הדיזל והבנזין – אם כי בהבדל לא גדול. 590,000 שקלים עולה הגרסה ההיברידית, שהם 25,000 שקלים יותר מאשר גרסת T6 מקבילה, למשל. למעשה, תוספת של קפיצי אוויר לגרסת ה-T6 תצמצם את הפער לכדי 3000 שקלים בלבד – וזה כבר הופך את הגרסה ההיברידית של וולוו XC90 לעסקה מעניינת, הן משיקולים טכנולוגיים והן משיקולים אקונומיים.
וולוו XC90 היברידי בישראל – מ-590,000 שקל
צילום: מנהל