ניקו רוזברג רשם ניצחון שלישי ברציפות, לו ולמרצדס, בגרנד-פרי הסיני. עבור רוזברג, שמוביל בבטחה את אליפות הנהגים, היה זה סוף שבוע מושלם. הוא היה המהיר בהקפות הדירוג ולמעט שלוש ההקפות הראשונות הוביל בכל המירוץ, בלי שאף אחד מהאחרים יסכן את מיקומו. קלפי הפתיחה שלו נראו טוב יותר גם בגלל שתקלה במנוע של לואיס המילטון, אלוף העולם וחברו לקבוצת מרצדס, גרמה לכך שהוא זינק מסוף הטור. גם דניאל ריקרדו, מרד-בול, סייע לו כאשר הקדים את מכוניות הפרארי המאיימות בהקפות הדירוג, וחצץ בינן לבין רוזברג.

הרבה אירועים
אבל מאחורי רוזברג התנהל מותחן רב אירועים, מפגשים ומגעים. זה החל מיד בפתיחה: בעוד ריקרדו מקדים את רוזברג בכניסה לפניה הראשונה, ניסיון של סבטסיאן פטל להימנע ממגע בדניל קוויאט (רד-בול) הסתיים במגע עם חברו לקבוצת פרארי, קימי ראיקונן. הכנף הקדמית של ראיקונן התפרקה, וכך קרה מאחור גם להמילטון. השברים שהתפזרו על המסלול איימו לפגוע במכוניות, ומעט אחרי תקר של ריקרדו (שהפסיד לכן את המקום השני) יצאה מכונית קוצבת למסלול. בתוך הכאוס שנוצר ראינו כניסות ויציאות לרחבת הטיפולים. ריקרדו ירד למקום ה-17, ראיקונן ל-19 ופטל ל-15. וכאשר גם המילטון נכנס להחלפת צמיגים נוספת, בגלל שגיאה של הקבוצה, בזמן שהמכונית הקוצבת הייתה על המסלול, נוצר מירוץ בו המובילים מזנקים למעשה מאחור.
ניצחון שלישי לרוזברג
צילום: מנהל
זה הבטיח שפע מאבקים ועקיפות, בהן כיכב כמובן פטל בפרארי, שהצליח לטפס עד למקום השני לפני קויאט, שהיה אחד הבודדים שלא הסתבכו (אבל לפי פטל, זה שגרם לתסבוכת). ריקרדו, בנהיגה מרשימה אף הוא, הצליח לטפס עד למקום הרביעי ולסיים לפני ראיקונן, שבנהיגה סולידית הצליח לעלות עד למקום החמישי. פיליפה מאסה, בוויליאמס שעדיין לא מרשימה, הצליח להימנע מצרות ולסיים שישי לפני המילטון, שניסה ללחוץ עליו בסיום. מקס ורסטפן הצעיר המשיך להרשים עם מקום שמיני לפני קרלוס סינז, חברו לקבוצת טורו-רוסו.
עם ניצחונו השלישי ברציפות של רוזברג, לעומת המקום השביעי של המילטון, פתח הגרמני יתרון מאוד משמעותי על המילטון (36 נק', כמעט כפול!) בדירוג הנהגים. כאשר לוקחים בחשבון את סיום העונה שעברה, מדובר בניצחון שישי ברציפות שלו, כך שאין ספק שהמומנטום כרגע נמצא אצלו.

גרנד פרי סין
1. ניקו רוזברג- מרצדס
2. סבסטיאן פטל – פרארי
3. דניל קוייאט – רד-בול
4. דניאל ריקרדו- רד-בול
5. קימי ראיקונן- פרארי
6. פיליפה מאסה- וויליאמס
7. לואיס המילטון- מרצדס
8. מקס וורסטפן- טורו-רוסו
9. קרלוס סיינז- טורו-רוסו
10. ואטרי בוטאס – וויליאמס
ניצחון שלישי לרוזברג
צילום: מנהל

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג – 75 נק'
2. לואיס המילטון – 39 נק'
3. דניאל ריקרדו- 36 נק'
4. סבסטיאן פטל- 33 נק'
5. קימי ראיקונן – 28 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. מרצדס -114 נק'
2. פרארי- 61 נק'
3. רד-בול – 57 נק'
4. וויליאמס – 29 נק'
5. האס – 18 נק'
ניצחון שלישי לרוזברג
צילום: מנהל