חלפה קצת יותר משנה מאז הוצג הדור השני של אודי R8, מכונית הספורט הטהורה של החברה. כעת, במסגרת תערוכת הרכב בניו-יורק, הציגה את הגרסה הסקסית ביותר של R8 – גרסת הספיידר הפתוחה. אבל אנחנו חייבים להודות, עם איך שהיא נראית אנחנו מוכנים לסלוח לחבר'ה באינגולשטאט שנתנו לנו לחכות כל כך הרבה זמן.
אודי R8 ספיידר – משנכנס אדר מורידים את הגג
צילום: מנהל
בדומה לדגם היוצא, אודי בחרה בגג בד בעל מנגנון קיפול חשמלי (20 שניות, בנסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש) וזאת, לטענת החברה, משתי סיבות עיקריות. הראשונה – מנגנון שכזה גורר, יחסית, מעט פשרות מצד המעצבים והתוצאה המרשימה ניצבת כאן בתמונות בצהוב מעורר. ותסלחו לנו אם ניתן להן לדבר בעד עצמן, כן?

השנייה – חיסכון במשקל, וכאן האודי הזו באמת מצליחה להרשים. ה-R8 ספיידר החדשה שוקלת 1612 ק"ג בלבד, שזה 113 ק"ג פחות מהדור היוצא. היא אפילו קלה יותר מגרסת ה-GT הממוקדת ששקלה 1640 ק"ג. ובכל זאת, ביחס לקופה החדשה היא מציגה משקל גבוה ב-158 ק"ג הנובעים מחיזוקים שעבר המרכב שתוכנן במקור לגרסת הקופה.
אודי R8 ספיידר – משנכנס אדר מורידים את הגג
צילום: מנהל
תחת מכסה המנוע שוכן ה-V10 האטמוספרי (5.2 ל') המוכר מגרסת הקופה, כאן במהדורת ה-540 כ"ס (7800 סל"ד). בהמשך צפויה להצטרף גרסה חזקה יותר (בדומה לגרסת ה'פלוס' של הקופה לה 610 כ"ס), אך עדיין אין במה להתבייש עם נתון של 3.6 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש (3.5 שניות לקופה) ומהירות מרבית של 317 קמ"ש (323 קמ"ש לקופה). תיבת הילוכים דו-מצמדית (שבעה יחסי העברה) מעבירה את הכוח אל ארבעת הגלגלים.
אודי R8 ספיידר – משנכנס אדר מורידים את הגג
צילום: מנהל

באודי מספרים שלמרות תוספת המשקל ה-R8 הזו תהיה דינאמית כמו הקופה ומספרים כי השלדה קשיחה מבעבר והעמידות לפיתול שופרה ב-50%. בנוסף, באודי מציינים כי מדובר בדור העדכני ביותר למערכת הקוואטרו של אודי היודעת להעביר עד 100% מהכוח לציר הקדמי או האחורי. יחד עם צמיגים במידות נדיבות – 295/35 מאחור ו-245/35 מלפנים (חישוקי 19") – ולאור הרושם שהותירה עלינו גרסת הקופה, אפשר להניח שהתנהגות הכביש, למרות תוספת המשקל, תספק את מרבית הרוכשים.

פנקס ההזמנות עבור אודי R8 ספיידר החדשה עתיד להיפתח כבר באביב הקרוב, כאשר מכוניות ראשונות יגיעו ללקוחות לקראת סוף השנה. ה-R8 ספיידר צפויה להגיע גם אלינו.

אודי R8 ספיידר – משנכנס אדר מורידים את הגג
צילום: מנהל