מרצדס חשפה היום, עם פתיחת תערוכת ניו-יורק לעיתונאים, את ה-GLC קופה – התשובה של מרצדס לב.מ.וו X4, שהיה למעשה לבד בזירה עד כה מאז שהוצג בתחילת 2014.
מרצדס GLC קופה – עוד פנאי משפיל את הגג
צילום: מנהל
הגעתו של ה-GLC קופה הייתה צפויה, אחרי שהציגה מרצדס בתערוכת פרנקפורט האחרונה קדימון לדגם. כפי שנמסר כבר אז, אורכו של ה-GLC קופה יעמוד על 473 ס"מ, גובהו על 160 ס"מ ובסיס הגלגלים על 287 ס"מ – נתונים דומים מאוד לאלו של המתחרה הבווארי. לעומת ה-GLC הסטנדרטי, גרסת הקופה קצת יותר ארוכה וקצת יותר נמוכה. נתון הרוחב, באופן תמוה, טרם פורסם. משקלה של גרסת הבנזין הבסיסית (GLC250 קופה) עומד על 1710 ק"ג – 25 ק"ג פחות מאשר ה-GLC המקביל וכמאה ק"ג פחות מאשר X4 מקביל.
גם מבחינה ויזואלית אין חדש תחת (גג) השמש. מלפנים זהו אותו GLC מוכר, מלבד שבכה שונה במעט (פס רוחב אחד במקום שניים ורשת בעיצוב אחר) יחד עם זנב שנראה כאילו נלקח בשלמותו מאחיו הגדול, ה-GLE קופה. אם תשאלו אותנו, לא מדובר במכונית יפה (ואותו כנ"ל תופס לגבי כל קטגורית הפנאי-קופה) אבל עם ההצלחה בקרב הציבור אי אפשר להתווכח.
מרצדס GLC קופה – עוד פנאי משפיל את הגג
צילום: מנהל
גם בהיבט המינוע אין הפתעות. היצע המנועים נלקח מה-GLC הרגיל, דהיינו דיזל 2.1 ליטר (170-204 כ"ס) ובנזין 2.0 ליטר (211 כ"ס, מוגדש כמובן). הסוסים והקג"מים מועברים לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית בעלת תשעה הילוכים. בהקשר זה, מציינת מרצדס כי מדובר בתיבה משופרת, קלה ב-12 ק"ג מבעבר, הודות לשימוש נרחב יותר במגנזיום. נתוני הביצועים זהים לאלו של ה-GLC – גרסת הבנזין נדרשת ל-7.3 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש (ומהירות מרבית של 222 קמ"ש) בעוד שגרסת הדיזל הבסיסית נדרשת ל-8.3 שניות ומגיעה עד 210 קמ"ש (7.6 שניות ו-222 קמ"ש בדיזל החזק). ממש בקרוב תגיע גם גרסת GLC43 AMG, עם מנוע ה-3.0 ליטר טורבו המוכר, לו 367 כ"ס, שיספיקו ל"פחות מ-5 שניות ל-100 קמ"ש".
מרצדס GLC קופה – עוד פנאי משפיל את הגג
צילום: מנהל
גם גרסת הקופה של ה-GLC תוצע עם אפשרות למערכת הנעה היברידית נטענת-שקע. זו אמורה להציע ביצועים ממכרים, הן ברמת התנע (הספק משולב של 320 כ"ס, 5.9 שניות ל-100 קמ"ש, 235 קמ"ש מרביים) והן ברמת היעילות (פליטת מזהמים של 59-64 גרם C02 לקילומטר, אפשרות לנוע למרחק של עד 30 ק"מ על חשמל בלבד). אך בשלב זה לא פורסמו עדיין פרטים מלאים על גרסה זו, ולא ברור מתי בדיוק תוצג.
מערך המתלים דומה במבנה הבסיסי לזה של ה-GLC, אך גרסת הקופה מקבלת כיול ספורטיבי ונוקשה יותר. יחד עם בורר מצבי נהיגה סטנדרטי והגה בעל יחס העברה קצר יותר מאשר ב-GLC, נראה שמרצדס מבקשת להעניק ל-GLC קופה אופי קצת יותר ספורטיבי גם ברמת התוכן ולא רק ברמת הקנקן. כמו ב-GLC, גם כאן יוצעו קפיצי אוויר כאופציה.

מכלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי ה-GLC קופה צפוי להגיע לישראל בתוך כחצי שנה, ככל הנראה סביב ספטמבר.
מרצדס GLC קופה – עוד פנאי משפיל את הגג
צילום: מנהל