אחרי לא מעט שמועות ורחשים, הגיע זמנו של אודי Q2 החדש להיחשף בפני העולם. מדובר ברכב פנאי קטן המקביל בממדיו למיני קאנטרימן הוותיק ולג'יפ רנגייד החדש, שהגיע לאחרונה לישראל.

אודי Q2 החדש מציג סגנון עיצוב חדש ורענן עבור היצרנית ומשפחת ה-Q. מצד אחד הקווים המוכרים של אודי נמצאים גם כאן, וישנם לא מעט אלמנטים עיצוביים שכבר ראינו בדגמים אחרים של היצרנית (כמו קורה C הניתנת לצביעה בכמה גוונים). מצד שני התוצאה הכללית הרבה יותר צעירה במראה ושונה מהמוכר לנו, אולי בגלל יחידות התאורה הגדולות והרבועות מלפנים ומאחור (בניגוד לאלה הצרות והאלגנטיות שמאפיינות את שאר דגמי המותג) או בתי הגלגלים התפוחים.
אודי Q2 – פנאי קטן ויוקרתי
צילום: מנהל

ממדיו של ה-Q2 מציבים אותו בין הקאנטרימן (409.5 ס"מ) לבין הרנגייד (425 ס"מ). אורכו של ה-2Q עומד על 419 ס"מ, רוחבו 179 ס"מ וגובהו 151 ס"מ (מעט נמוך ביחס לרכב פנאי) כאשר בסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ. באודי מדברים על רכב קליל למדי ומציינים נתון משקל של 1205 ק"ג לגרסת הבסיס. נפח תא המטען של רכב הפנאי הקטן עומד על 405 ל' – גדול משל שני מתחריו.

בתא הנוסעים כבר אין הפתעות, והוא מיישר קו עם שאר דגמי היצרנית העדכניים. ה-Q2 יוצע עם מערכת המולטימדיה המוכרת של אודי (MMI) כולל אפשרות לשימוש בממשק ה-CarPlay של אפל, תצוגה עילית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לסיוע בנהיגה בפקקים, שמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית היודעת לזהות גם הולכי רגל, מערכת לזיהוי תמרורים ועוד.
אודי Q2 – פנאי קטן ויוקרתי
צילום: מנהל

אודי Q2 יוצע עם שלושה מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין, כולם מוכרים מהיצע היצרנית וכולם מוגדשי טורבו. היצע מנועי הבנזין מתחיל במנוע בנפח 1.0 ל' (3 ציל') המפיק 116 כ"ס, ממשיך עם מנוע בנפח 1.4 ל' (4 ציל') בעל הספק של 150 כ"ס כאשר בראש ההיצע עומד מנוע בנפח 2.0 ל' המפיק 190 כ"ס. היצע הדיזל מתחיל במנוע בנפח 1.6 ל' המפיק 116 כ"ס וממשיך עם מנוע בנפח 2.0 ל' המוצע בשני הספקים – 150 כ"ס או 190 כ"ס. כל הגרסאות, למעט הבכירות, יוצעו עם הנעה קדמית ובחירה בין תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה (סטנדרט) לבין תיבה רובוטית דו-מצמדית בת שבעה יחסי העברה.
אודי Q2 – פנאי קטן ויוקרתי
צילום: מנהל

בשלב זה הנעה כפולה תוצע כאופציה בגרסת הדיזל האמצעית (150 כ"ס) וכסטנדרט בגרסאות הבכירות (דיזל ובנזין, 190 כ"ס). האחרונות יוצעו גם עם תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית חדשה לגמרי כסטנדרט. אגב, מי שיבחר באופציה להנעה כפולה יזכה גם למתלה אחורי שונה (רב-חיבורי) מזה של הגרסאות הפשוטות.

אודי Q2 מוצג בימים אלה בתערוכת ז'נבה שתפתח את שעריה לקהל ביום חמישי הקרוב (3.3.16). אלינו הוא צפוי להגיע בסוף שנת 2016 או לכל המאוחר בתחילת שנת 2017.
אודי Q2 – פנאי קטן ויוקרתי
צילום: מנהל