הדור החדש של אודי A4 (חמישי במספר) הוצג אומנם לפני פחות משנה, אבל היצרנית משטוטגארט לא מבזבזת זמן ומתחילה לחמם את המשפחתית הגדולה שלה. רגע לפני פתיחת תערוכת ז'נבה (פתיחת שערים לקהל ב-3.3.16) חשפה היצרנית את גרסת ה-S החמימה. גרסת RS, מענה ישיר יותר ל-C63 AMG, M3 ואחרות, תגיע ככל הנראה בהמשך השנה.
אודי S4 החדשה הוצגה - פחות מ-5 שניות למאה
צילום: מנהל

אודי S4 מוצעת במרכב סדאן או סטיישן וכצפוי, מקבלת סממני "ביצועים" חיצוניים, אם כי נראה שהפעם הם צנועים מתמיד - אנחנו מודים, גם לקח לנו זמן להבחין בהם. ל-S4 מראות כסופות, דמוי דפיוזר כסוף מאחור, כנף קטנטנה על מכסה תא המטען, חישוקים קלים שונים בקוטר "18 (אופציה ל-"19), שלל תגי S4 ועוד. גם בפנים נעשו שינויים שנועדו להעניק לנוסעים תחושה ספורטיבית יותר – גלגל הגה קטום עטוי עור, נגיעות קרבון, תאורת אווירה אדומה ועוד.
אודי אס 4
צילום: מנהל

אבל החדשות המעניינות יותר במכוניות שכאלה הן מה שנמצא מתחת למכסה המנוע. במקום מנוע ה-3.0 ל' V6 מוגדש-על (333 כ"ס, 44.9 קג"מ) של הדור היוצא, ישנו מנוע חדש ששומר על הנפח והתצורה, אך נעזר הפעם במגדש טורבו. התוצאה? 354 כ"ס ונתון ומומנט נאה של 51 קג"מ הזמינים בטווח שבין 1350 סל"ד ל-4500 סל"ד. שיפור נאה בזמינות הכח ביחס לדור הקודם, שהשיג את שיא המומנט שלו ב-2900 סל"ד ושמר עליו עד ל-5300 סל"ד). מעניין לראות אם המנוע החדש יגיע בהמשך לדגמים נוספים שכיום עושים שימוש במנוע מוגדש-העל (אודי Q7 החדש, למשל).
הכח הזה עובר אל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה (דו-מצמדית עם שבעה יחסים בדור הקודם). את המאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש מסיימת ה-S4 החדשה ב-4.7 שניות בלבד לעומת 5 שניות שנדרשו לדור היוצא.
אודי S4 החדשה הוצגה - פחות מ-5 שניות למאה
צילום: מנהל

באודי טיפלו גם במתלים (הנמכה של 23 מ"מ ביחד ל-A4 הרגילה) ובהגה שזכו לכיול מחדש, הוסיפו דיסקים גדולי ממדים מלפנים (350 מ"מ) ומציעים כאופציה דיפרנציאל שידע לנתב את הכח בין שני הגלגלים על הציר האחורי. הצמיגים מגיעים במידות נדיבות – 245 מ"מ רוחב בחתך 40. בנוסף, באודי מציינים הפחתת משקל של כ-75 ק"ג ביחס לדור הקודם.

אודי S4 החדשה תוצג בתערוכת ז'נבה. בשלב זה לא ברור מתי תגיע אלינו.
אודי S4
צילום: מנהל