סדרת Faster Sons העכשווית של ימאהה מבוססת על דגמים אייקוניים של החברה משנות ה-60' וה-70', והדגם הראשון בה, ה-XSR700 שהוצג בקיץ 2015, מגיע לישראל כעת.

הרעיון והביצוע
הרעיון לסדרה זו מבוסס על פעילותו של בונה האופנועים היפני שיניה קימורה (Shinya Kimura), המייצר דגמים כאלה בעבודת יד, וסדרה זו היא פרי שיתוף פעולה של ימאהה אתו. הרעיון הוא לייצר אופנועים בעיצוב "כמו פעם", אבל עם מכלולים עכשוויים, ליצירת כלים דומים אבל מהירים יותר – ומכאן גם השם. אב הטיפוס לדגם זה, כך ימאהה, נבנה על ידי קימורה עצמו, וזה הותאם לאחר מכן לייצור המוני כשהוא מתבסס על שלדת ימאהה MT-07.
ימאהה XSR700 מושק בישראל
צילום: מנהל
הרבה יותר מאופנוע
דגם זה, כמו באופנועי עבר וכמו בהרלי/אינדיאן היום, מוצע/יוצע עם מגוון אבזור, קוסמטי וטכני, ל"התאמה אישית". ההיצע כולל מספר סוגי מושבים, תיקי צד, משקפים, חיפויים ועוד. בתחום הטכני מוצעת בשלב זה סעפת כרום אקרפוביץ' ייעודית. סדנת JvB-moto הגרמנית מציעה כבר כעת פריטי אבזור וציוד, ואלה יוצעו בקרוב במסגרת ערכה שלמה שתיקרא "Super 7". בערכה: פנס חזית, מאותתי לד, מד מהירות דייטונה, כיסויי צד, מגן בוץ, פלטה למספר אחורי ועוד כיו"ב – וגם: צמיגי פירלי דרגון סופר קורסה ובולם אוהלינס מאחור.

ובכל זאת, אופנוע
לימאהה XSR700 מנוע 2 צילינדרים במקביל בנפח 689 סמ"ק וזה מנפק 75 כ"ס ב-9000 סל"ד ו-6.9 קג"מ ב-6500 סל"ד; למנוע זה גם גרסת 47 כ"ס, לטובת מוגבלי הרשיון. השלדה מפלדה, בתצורת יהלום, והבולם האחורי אופקי. משקל האופנוע ("רטוב") 186 ק"ג וגובה המושב 81.5 ס"מ. ימאהה מתגאה בגל ארכובה הפועל בזווית 270 מעלות, מה שאמור לסדר תגובת מצערת עדיפה ולתת לרוכב תחושה הדומה לזו המתקבלת ממנועי V טווין. המחיר: 63,985 שקלים.
ימאהה XSR700 מושק בישראל
צילום: מנהל