כחודשיים לאחר חשיפתה של ה-S90 בדטרויט, נחשפת כעת גרסת הסטיישן, V90. מכונית זו אמורה למלא את המשבצת המסורתית בוולוו של סטיישן גדול, שהפך למזוהה מאוד עם המותג במדינות צפון אירופה וארה"ב. היא תחליף בתפקיד את ה-V70, הלא היא ה-S80 סטיישן.

ה-V90 שומרת אמונים לקו העיצוב החדש של וולוו, הן מבחוץ והן מבפנים. ל-V90 קווי עיצוב דומים מאוד ל-S90 החדשה עד לאמצע המרכב כאשר משם והלאה המראה מזכיר מעט תצורת "שוטינג ברייק" עם קווים משוכים, להבדיל ממכוניות העבר הרבועות של המותג, והתוצאה נאה בהחלט לדעתנו. מבחינת מימדים, ה-V90 זהה ברוחבה ל-s90 (עם 189 ס"מ), אבל כצפוי היא גבוהה ממנה (147.5 ס"מ לעומת 144 ס"מ) וקצרה ממנה (מפתיע) - 493.6 ס"מ לעומת 496 ס"מ. בבסיס הגלגלים (294 ס"מ) זהה ל-S90. וולוו פרסמו משום מה רק את נתון נפח תא המטען עם מושבים מקופלים (1526 ליטר, כולל תא אחסון מתחת לרצפת התא), אך נראה כי העיצוב הדינאמי לזנב לא גבה מחיר כבד מדי בתחום הפרקטי. משקל הרכב ינוע בין 1,825 ל-2,100 ק"ג, בהתאם לגרסה.
וולוו V90 החדשה
צילום: מנהל
ה-V90 קצרה וגבוהה מה-S90 עליה היא מבוססת

כמו ה-S90 וה-XC90, גם ה-V90 נשענת על הפלטפורמה החדשה של וולוו – SPA. מבחינת פנים הרכב, ניתן לראות דמיון רב עד כדי זהות בעיצוב תא הנוסעים לתאי הנוסעים של חבריה לסדרה, ה-S90 וה-XC90. גם כאן המאפיין הבולט הוא צג המגע הגדול במרכז הקונסולה. גם כאן וולוו מתפארת במבחר גדול ומתקדם של מערכות בטיחות מתקדמות, בדומה למה שמוצע באחות הסדאנית. בין השאר תציע ה-V90 בלימה אוטונומית (המסוגלת לזהות אפילו חיות גדולות כגון סוסים איילים וכו'), בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב. השילוב של שלושת אלו יאפשר לרכב לבצע נסיעה חצי אוטונומית במהירות של עד 130 קמ"ש – בתנאי שהכביש מסומן כראוי. אך וולוו מציינים כי נסיעה במצב החצי אוטונומי לא תפטור את הנהג מאחריות במקרה של תאונה, כאשר זה יידרש לאחוז את ההגה בשתי ידיים ולהיות מרוכז רק בנהיגה.
וולוו V90 החדשה
צילום: מנהל
תא הנוסעים נלקח כמעט בשלמותו מהאחות הסדאנית

כצפוי, בתחום יחידות ההנעה תציע ה-V90 את המבחר הנוכחי של וולוו, כפי שפגשנו בשתי מכוניות ה-90 האחרות. כולן כוללות תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים ומנוע 2.0 ל' עם ארבעה צילינדרים. בגזרת הבנזין ההיצע יתחיל ב-T5 (מגדש טורבו יחיד) המפיק 254 כ"ס ו-36.7 קג"מ. מעליו יוצא ה-T6 - מנוע המשלב מגדש טורבו ומגדש-על לטובת גדישה אחידה וחזקה בטווח סל"ד רחב יותר, מה שמתרגם ל-320 כ"ס ו-40.8 קג"מ. בקצה ההיצע תוצע ה-T8 ההיברידית (פלאג-אין, עם טווח חשמלי של 50 ק"מ), שמוסיפה למנוע הבנזין של ה-T6 גם מנוע חשמלי, לכדי הספק כולל של 407 כ"ס ו-65.2 קג"מ. נתוני התאוצה מ-0 ל-100 הם 7 ש', 6.1 ש' ו-5.2 ש', בהתאמה. שתי גרסאות הבנזין הבכירות יהיו בעלות הנעה כפולה, ואילו גרסת הכניסה תסתפק בהנעה קדמית.
וולוו V90 החדשה
צילום: מנהל
בוולוו מבטיחים תא מטען ענק ושימושי

בגזרת הדיזל יוצעו צמד מנועים: D4 המפיק 190 כ"ס ו-40.7 קג"מ (8.5 ש' ל-100 קמ"ש), ו-D5 המפיק 235 כ"ס ו-48.9 קג"מ (7.2 שניות מ-0 ל-100). כמו בבנזין, גם כאן המנוע החלש יגיע משודך להנעה קדמית, בעוד המנוע הבכיר יצוות להנעה כפולה. וכן, בניגוד לסדאן, ה-V90 לא תוצע עם תיבה ידנית לעת עתה.
וולוו תחשוף את ה-V90 באופן רשמי לקהל ב-1 במרץ, במסגרת תערוכת ז'נבה.

וולוו V90 החדשה
צילום: מנהל
מכוניות סטיישן גדולות של וולוו לאורך ההיסטוריה