שברולט ישראל פותחת את שנת 2016 בהשקת ארבעה דגמים חדשים ומאוד חשובים עבור המותג בארץ. אל ספארק החדשה והחשובה למכירות, שהחלה להימכר בארץ לפני כחודשיים, מצטרפים מאליבו חדשה, אקווינוקס חדש בארץ וקאמרו החדשה, מכונית השרירים האמריקאית שסוף סוף נוחתת אחרי דחיות חוזרות ונשנות.

נתחיל במאליבו
שברולט מאליבו מכוונת לתחום המשפחתיות הגדולות, שנמצא בשנים האחרונות בירידה. אבל בשברולט מקווים כי גל המכוניות החדשות בקטגוריה יצליח להעיר את התחום.
כמו שסיפרנו בעבר, המאליבו החדשה תוצע עם מנוע מוגדש בנפח 1.5 ליטר שמייצר 160 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. אומנם מדובר במנוע קטן וחלש משמעותית מאשר בדגם הקודם, אך הביצועים עדיין טובים למדי עם האצה למאה קמ"ש ב-9.5 ש' ו-210 קמ"ש מרביים. לא מעט, אגב, בזכות נתון משקל נמוך בכ-200 ק"ג מהדור היוצא. למאליבו ציון 5 בדירוג הירוק.
שברולט מאליבו
צילום: מנהל
המכונית תוצע בשתי רמות גימור. שתיהן כוללות 10 כריות אוויר, טעינה אלחוטית, מערכת עצור והתנע, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה הנשלטת בעזרת צג מגע ("7 ברמת האבזור הבסיסית, "8 בגבוהה) וכוללת מצלמה אחורית ודיבורית. כמו בספארק, המערכת יודעת להתממשק עם טלפונים חכמים של אפל או עם מערכת אנדרואיד. רמת האבזור הגבוהה מוסיפה חיישני חניה מאחור, דיפון עור להגה ולבורר, מראות ואנטנה בצבע המרכב, בקרת אקלים, כיוון חשמלי למושב נהג (בבסיסית רק כיוון קשיחות המשענת הוא חשמלי), ארבעה(!) שקעי USB ותאורת לד ליום. כמו כן היא מציעה אפשרות ניטור אופן הנהיגה - שימוש להורים של נהגים צעירים.
המאליבו תעלה 160,000 שקלים או 166,000 לגרסה המהודרת, וההפרש הקטן רומז שהראשונה מיועדת לציי הרכב בעוד השנייה ללקוח הפרטי.

נמשיך באקווינוקס
שברולט אקווינוקס, הוא רכב פנאי אמריקאי שחולק פלטפורמה עם הקפטיבה ששווקה בארץ בעבר. מדובר ברכב המקביל בגודלו לסנטה-פה/סורנטו (בסיס גלגלים של 285.5 ס"מ ואורך כללי של 477 ס"מ) אך עם חמישה מקומות בלבד. הוא יגיע עם מנוע בנפח 2.4 ליטר שמייצר 182 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. אקווינוקס, שהוצג ב-2009 אך עבר אשתקד מתיחת פנים, יוצע בשתי רמות גימור, כאשר לבכירה שבהן גם הנעה כפולה. המחירים יחלו ב-170,000 שקלים לרמת ה-LS שתכלול חישוקים קלים, שמשות כהות ומערך MyLink (המולטימדיה המקורית של שברולט). רמת ה-LT, שתעלה 190,000 שקלים, תוסיף חישוקים גדולים יותר, מצלמה אחורית ופרטים נוספים. כפולת ההנעה תעלה 205,000 שקלים ותוסיף פתיחה חשמלית לתא המטען, בקרת אקלים, כיוון חשמלי למושב הנהג, ריפוד מהודר ועוד. גג נפתח יעלה 8000 שקלים.
שברולט אקווינוקס
צילום: מנהל

הקצפת
למרות שהדגמים לעיל הם בעלי פוטנציאל המכירות המשמעותי, הרי שמבחינות רבות כוכבת ההשקה, והמכונית המסקרנת בחבורה היא שברולט קאמרו החדשה. אחרי המתנה ארוכה נוחתת בארץ מכונית השרירים האייקונית של שברולט, שתוצע עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר אשר מייצר 335 כ"ס (מעמידה ל-100 תוך 5.1 שניות). המכונית תוצע רק בגרסה אוטומטית (שמונה הילוכים) ותגיע ברמת אבזור גבוהה שתכלול מעבר למערך המיי-לינק, גם חבילת מערכות בטיחות מתקדמות, תאורת לד, מפלט כפול (לטובת צליל משוחרר יותר ותוספת של כמה סוסים), גג נפתח, כיוון חשמלי עם זיכרונות למושבים, ריפוד עור, מפתח חכם, תצוגה עילית, חישוקי "18 ועוד. מחירה יהיה 330,000 שקלים כאשר תמורת 20,000 שקלים נוספים ניתן יהיה לקבל את הקאמרו עם בלמי ברמבו וחישוקי "20 עם צמיגי אל תקר.