כארבע שנים בדיוק מאז יצא לדרך - ממש לפי הספר - אופל מוקה עובר מתיחת פנים. השינויים בדגם המחודש משמעותיים וכוללים שינויי עיצוב מבחוץ ומבפנים וכן מערכות הנעה חדשות. שמו של הדגם עודכן אף הוא – אמרו נא מעתה (או יותר נכון, מינואר 2017, מועד ההגעה המתוכנן לארץ) מוקה X.

מבחוץ, כפי שניתן לראות, השינוי בולט לעין. החרטום הבולבוסי הוחלף באחד אגרסיבי יותר למראה, עם פנסים רבועים בצורתם לצד פגוש קדמי מעודן יותר, עם פחות פלסטיקה שחורה ו"מסוקסת". מאחור, לעומת זאת, מדובר על עדכון צנוע בהרבה, המסתכם בגרפיקה של יחידות התאורה. מעבר לכך, מידותיו של המוקה נותרו כשהיו.
אופל מוקה המחודש
צילום: מנהל

תא הנוסעים עבר גם הוא עדכון מקיף, עם קונסולה חדשה לגמרי. בהשראת האסטרה החדשה, מקבל המוקה גרסה מעודכנת לממשק ה-IntelLink של אופל, עם תמיכה במערכת שיקוף לסמארטפון – בין אם מדובר על ה-CarPlay של אפל או ה-Android Auto של גוגל – לראשונה באופל. הממשק מתופעל באמצעות מסך מגע בגודל "7 או "8 (תלוי ברמת הגימור), שנדד מהחלק העליון של הקונסולה בדור הנוכחי אל מרכזה. אוסף הלחצנים שמאכלס את האזור הזה בדור הנוכחי נעלם - וטוב שכך. מעבר לעיצוב חדש ו"נקי" יותר, יש לקוות כי אנשי אופל השכילו לשפר את איכות החומרים, בהשראת דגמי אופל העדכניים – סעיף בו לא הצטיין המוקה עד כה.

בהיבט הטכני, אופל מוקה מוצע עם מערכת הנעה חדשה לגמרי. לכאורה, הנתונים דומים לאלו של המוקה הנוכחי – מנוע טורבו-בנזין (יש גם דיזלים, אולם אלו אינם רלוונטיים לישראל) בנפח 1.4 ליטר עם תיבה אוטומטית-פלנטארית בת 6 יחסי העברה – אולם מדובר ביחידת הנעה חדשה לחלוטין, שהגיעה קומפלט מהאסטרה החדשה. על המנוע אין הרבה מידע, למעט נתון ההספק (152 כ"ס), אבל באופל כן מספרים על שילוב אפשרי של תיבה אוטומטית והנעה כפולה – שילוב שלא היה קיים עד עתה.
תא נוסעים אופל מוקה X
צילום: מנהל
מערכת ההנעה הכפולה עצמה שגרתית למדי – הנעה קדמית רב הזמן, עם ניתוב אוטומטי של עד 50% מהכח לאחור אם הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה. צריכת הדלק של המוקה X תהיה טובה מבעבר – באופל מספרים שהדגם האוטומטי כפול-ההנעה, המצויד במערכת "עצור-וסע", חסכוני יותר (ב-3%) מאשר גרסת הבנזין-אוטומט-הנעה-קדמית הנוכחי - 15.1 ק"מ לליטר במוקה X, לעומת 14.7 ק"מ לליטר עד היום.
מה עוד? במוקה תוצע מעתה אפשרות לפנסי LED אדפטיביים מלפנים (במקום הקסנון שהוצע עד כה) כמו גם אפשרות להוספת מערכת ה"אופל איי" – מערך בטיחות מתקדם אותו פגשנו כבר בקורסה הכולל מנגנון לזיהוי תמרורים, התרעת סטייה מנתיב, בקרה לשמירת מרחק והתרעת התנגשות. מה מבין אלו יגיע לישראל בתחילת 2017? עדיין מוקדם מדי בכדי לדעת.
אופל מוקה X
צילום: מנהל