אודי
ישראל, מותג היוקרה הנמכר ביותר בישראל בשנת 2015, משיקה את חטיבת אודי ספורט, שתתפקד תחת המטריה שלה כתת-מותג עצמאי. במסגרת זו יוקצה לחטיבת הספורט שטח נפרד עם מראה שונה באולם התצוגה המרכזי. כמו כן, יוקצו לחטיבה אנשי שיווק ונסיעות מבחן ייעודיים. מעתה המכירות של גרסאות הספורט (RS), ושל מכונית העל מבית היצרנית – אודי R8 החדשה – יעשה דרך החטיבה החדשה.
אודי RS Q3: מבחן דרכים

בנוסף, לקוחות 'אודי ספורט' ייהנו מפעילויות ייחודיות כמו ימי הדרכת נהיגה ספורטיבית (ללקוחות 3RS ו-RSQ3) או הדרכת "אודי אקספיריאנס" על מסלול נויבורג שליד המרכז של אודי באינגולשטאדט (לרוכשי R8, RS6 ו-RS7). אודי גם תערוך טיולי נהיגה בחו"ל עם מכוניות הספורט של המותג.

באודי מדווחים כי ב-2015 נמכרו 172 כלים ספורטיביים של החטיבה. עם זאת הם מציינים שרק כמה עשרות בודדות מהמכירות (כ-35 כלים) היו מדגמי ה-RS הקיצוניים יותר. בזכות הפעילות הערה של החטיבה, ישראל היא המדינה השנייה בעולם אחרי גרמניה להקים את 'אודי ספורט' כתת-מותג עצמאי. "אנחנו רואים שהלקוח מחפש לאן להתקדם ורוצה את הריגוש הבא, ופעילות כזו היא משהו שמקרין טוב על ערכי המותג ועל הלקוחות" מסביר ניב אורון ראש חטיבת אודי בישראל. "לאודי מספר קווים ספורטיביים וכאשר נטפל כמו שצריך בקצה הפירמידה זה יחלחל, יתרחב וימשוך יותר לקוחות גם לגרסאות ה-S ולרמות ה-S ליין. וכל זה אומר שנביא יותר כלים ספורטיביים. העשייה גם תקדם כמובן את דגמי ה-RS".
אודי ישראל משיקה חטיבת ספורט חדשה
צילום: רונן טופלברג (כולל צילומי סטילס בווידאו)

מה יהיה?
פעילות אודי-ספורט נפתחת בארץ עם מבחר לא קטן של דגמים, רובם כבר שווקו כאן תחת אודי. בתפקיד כרטיס הכניסה למועדון מככבות ה-RS3 וה-RSQ3 (399,600 ו-376,700 שקלים בהתאמה). הרשימה ממשיכה עם ה-RS6 וה-RS7 היקרות בהרבה (560 כ"ס ומחיר של 1,070,000 שקלים או 1,108,000 שקלים בהתאמה).

באפריל תצטרף אליהם ה-R8 (מנוע V10 המפיק 540 כ"ס) שתעלה מעט פחות ממיליון וחצי שקלים (1,495,000). בעתיד תצטרף גם ה-RS5 החדשה וגרסת ה-RS ל-TT. באודי מבטיחים להחזיק מכונית הדגמה לכל דגם (עם החלפה בין ה-RS6 ל-RS7), עימן הם יגיעו לכל הלקוחות ברחבי הארץ.

חטיבת הספורט של אודי הוקמה עוד ב-1983 תחת השם קוואטרו GMBH ואולם ב-2015 היא הפכה לאודי ספורט מתוך כוונה ליצור פעילות ממוקדת ומבודלת יותר. אודי ספורט אחראית גם על פעילות המרוצים ארוכת השנים של החברה שכוללת כמובן את הפעילות במרוצי הלה-מאן.

אודי ישראל משיקה חטיבת ספורט חדשה
צילום: רונן טופלברג (כולל צילומי סטילס בווידאו)