שלב הטיזרים לקראת תערוכת ז'נבה (שתיפתח בשלישי למרץ 2016) יוצא לדרך עם הצהרה רשמית של יגואר על הצגת F-טייפ SVR. גרסה קלה יותר, חזקה יותר ובעלת יכולת דינאמית גבוהה יותר של יגואר F טייפ המוכרת, כך יגואר. הם גם מוסיפים שהיא תהיה מערבת יותר במעשה הנהיגה. אנחנו בעד.
יגואר F-TYPE
צילום: מנהל
יגואר F טייפ SVR, היגואר המהירה ביותר בעידן החדש של היצרנית
אם הסיומת SVR נשמעת לכם מוכרת, אבל לא ממש שייכת – זה לא מפתיע. מדובר ברכב שפותח על ידי יחידת ה-Special Vehicle Operations שמשותפת ללנד-רובר ויגואר, ועד היום הסיומת SVR הופיעה רק בלנד-רובר, בגרסת ביצועים לריינג' רובר ספורט. אולם זו לא היגואר הראשונה שפותחה ביחידה המיוחדת – היא אחראית גם ל-F-טייפ "פרויקט 7", גרסה ביצור מוגבל של 250 מכוניות שמצדיעה לעבר המפואר של יגואר במרוצי הסיבולת (שכולל שבעה ניצחונות בלה-מאן, ומכאן השם), ובמיוחד ל-D טייפ של שנות החמישים.
חתול מהיר – יגואר חדשה תגיע ליותר מ-320 קמ
צילום: מנהל
ה-F טייפ פרויקט 7 לצד ה-D טייפ עטורת הניצחונות
יגואר לא מוסרת פרטים כלשהם על הרכב, מלבד העובדה שהוא "מסוגל להגיע ל-200 מייל לשעה" (322 קמ"ש), וכי הוא זוכה למערכת פליטה חדשה מטיטניום – שככל הנראה אחראית לא רק לצליל ספורטיבי יותר, אלא גם לחלק מהפחתת המשקל המובטחת. אנחנו מנחשים שהמנוע יהיה אותו מנוע V8, חמישה ליטרים עם מגדש-על, שקיים כבר בגרסאות החזקות של ה-F-טייפ בהספקים של עד 550 כ"ס – רק עם עוד יותר כח, כמובן. ומהאמירה על "מכונית ספורט לכל מזג אוויר" אנו מסיקים כי יעשה שימוש בהנעה הכפולה שה-F-טייפ קיבלה בשנה שעברה. עניין מתבקש לאור הקושי בהורדת הכח בה נתקלו ניצן רז ודני פרומצ'נקו במבחן שערכו ל-F-טייפ V8 (עם 510 כ"ס) מול שברולט קורבט.

יגואר F-TYPE SVR
צילום: מנהל