אלוף הכפר, מיקי ביאזיון:
מיקי ('מאסימו') ביאזיון אולי פחות מוכר לקוראים הצעירים, אך במערכת יש כמה שעוד תלו פוסטרים שלו על הקיר, מהתקופה בה זכה בשתי אליפויות עולם בראלי העולמי בסוף שנות השמונים, בשיא שליטתה של לנצ'יה בזירה. מיקי נולד בעיר בשם 'באסאנו דל גראפה' שבצפון איטליה ב-1958 והתחיל את דרכו בליגת הראלי האיטלקית בסוף שנות ה-70.
ביאזיון התחיל להיות מוכר בסצנת מירוצי הראלי האירופאי בתחילת שנות השמונים; מיקי ניצח באליפות הראלי האיטלקי ובראלי האירופאי ב-1983, בעודו נוהג בלאנצ'יה 037. בהמשך הדרך, התחרה ביאזיון באליפות הראלי העולמית בשנים הראשונות של 'גרופ A' (אחרי שגרופ B בוטלה בשל היותה מסוכנת מדי), וזכה באליפות העולם בראלי לשנים 88'-89'. ב-1992 הוא עזב את הקבוצה של לנצ'יה, שלא הציגה יורשת ראויה לאינטגרלה, לטובת פורד, בחוזה שהעניק לו את השכר הגבוה ביותר לנהג בזמנו. למרות הציפיות, מיקי לא הסתדר עם הסיירה קוזוורט' 4X4 (ואף כינה אותה "ערמה של זבל" אחרי האירוע הראשון שלו איתה, בראלי מונטה קרלו) – ועדיין, ביאזיון, הצליח להביא את הסיירה להישג הכי טוב שלה – מקום שני בראלי הפורטוגזי.
שנה אחר כך, עם המעבר לאסקורט קוזוורט', המצב השתפר – הוא ניצח את ראלי אקרופוליס (יוון) והוביל את האליפות בתחילת העונה. בשנת 95' עזב הנהג האיטלקי את קבוצת פורד ואת מירוצי הראלי בכלל. אך הוא לא נטש את עולם המירוצים, ובעשרים השנים שעברו מאז הוא הספיק להתחרות בדקאר ואף לזכות פעמיים (ב-98 ו-99) באליפות העולם למירוצי משאיות!
יום הולדת של אלופים
צילום: מנהל
אלוף העיר – לואיס המילטון:
לואיס המילטון נולד ב-1985 בהרטפורדשייר שבאנגליה, והוא אחד מנהגי הפורמולה המצליחים בהיסטוריה, עם שלוש אליפויות עולם. את קריירת המירוצים שלו התחיל בגיל שש – עם מכוניות על שלט, והוכיח שם כשרון נאה – בגיל שבע הוא הגיע למקום השני באליפות בריטניה למכוניות על שלט. בעקבות זאת, קיבל המילטון רכב קארטינג כמתנה לחג המולד והחל להתחרות במרוצי קארטינג בהיותו בן 8. גם בזירה הזו הוא נחל הצלחה והחל לנצח במירוצים. זה הקנה לו, על פי הסיפורים, ביטחון מספיק כדי לגשת למנהל דאז של קבוצת המירוצים של מקלארן, רון דניס, ולומר לו שהוא רוצה להתחרות בקבוצתו ביום מן הימים. דניס ענה ללואיס הצעיר: "תתקשר אליי בעוד 9 שנים, וננסה לסדר לך משהו". וזה, פחות או יותר, באמת מה שקרה, ואפילו מהר מהמתוכנן.
ב-98, הוחתם המילטון במקלארן והתחרה במסגרתה בליגות קארטינג ופורמולה שונות (רנו, פורמולה 3 ועוד). משם הדרך לקבוצת הפורמולה 1 כבר היתה סלולה. הוא עלה לליגה הבכירה של עולם מרוצי הכביש ב-2007, בהיותו בן 22 בלבד, והפך לנהג הצעיר ביותר המתחרה בפורמולה 1. הוא נחל הצלחה מידית, עם מקום שלישי כבר במרוץ הראשון שלו, נקודות בכל תשעת המרוצים הראשונים שלו (שיא ליגה) ותשעה פודיומים רצופים (עוד שיא ליגה. הקודם היה שלושה, ונקבע ב-1961!). הוא אף הוביל את טבלת האליפות בחלק נכבד מהעונה, אך פספס את האליפות במרוץ האחרון, לקימי רייקונן שסיים עם נקודה אחת בלבד יותר ממנו. אבל הוא לא נאלץ לחכות הרבה זמן, כבר בעונתו השניה בפורמולה 1 הפך לנהג הצעיר ביותר שזוכה באליפות הפורמולה 1 (מאז עבר התואר אל פטל, שזכה באליפות ב-2010, בגיל צעיר יותר).
יום הולדת של אלופים
צילום: מנהל
בשלב הזה הגיעה רדבול והשתלטה על הזירה, והמילטון נכנס ל"תקופת יובש" יחסית. בעונת 2013 הוא עבר למרצדס לצד ניקו רוזברג, וב-2014 – עם מכונית חדשה ועדיפה משמעותית על שאר המכוניות בזירה – זכה בתואר השני שלו, ובעקבותיו תואר שלישי ב-2015. רק ארבעה נהגים צברו לאורך השנים יותר תארים ממנו (היחיד שעוד פעיל הוא סבסטיאן פטל, עם ארבעה תארים), ולאור גילו הצעיר – להמילטון בהחלט יש סיכוי סביר להמשיך ולטפס בדרוג. יהיה מעניין.
יום הולדת של אלופים
צילום: מנהל