10 המכוניות המהירות בישראל בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש - אוטו

10 המכוניות המהירות בישראל בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש

גם אתם קמתם היום בבוקר ושאלתם את עצמכם מהי הדרך המהירה ביותר בישראל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש? הכתבה הזו בשבילכם

אחד הנתונים המעניינים ביותר במפרט המכונית הוא נתון התאוצה שלה ל-100 קמ"ש. הוא לא מעניין מסיבות פרקטיות, הרי זה לא שביום יום אנחנו מאמתים את אותו נתון, אבל הוא מושך את הלב והדמיון. ואנחנו הנהגים לא לבד, גם בקרב היצרניות הנתון הזה חשוב – ככל שהוא קצר יותר כך גדלה היוקרה, וחלילה שהמתחרה הישירה תאיץ ל-100 קמ"ש מהר יותר.

לאור החשיבות ה"תהומית" של נתון התאוצה הזה אספנו עבורכם את 10 המכוניות הסדרתיות המהירות ביותר בישראל בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש. מה גילינו? שתצטרכו הרבה כסף כדי להיות המהירים בישראל. אבל עוד גילינו שאתם יכולים להתנחם בכך שהמהירה ביותר ברשימה היא גם הפחות יקרה.

מקום 1
2.8 שניות – ניסאן GT-R
זה לא סוד שה-GT-R היא מכונית מהירה ומרשימה במיוחד, ועדיין, הופתענו לגלות שמכונית בעלת סמל עממי היא הסדרתית המהירה בישראל בתאוצה מהמקום ל-100 קמ"ש. מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.8 ליטר, הנעה כפולה והמון מחשבים מסייעים לה לסיים את המאוץ ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות בלבד. במחיר של 843,000 שקלים היא המכונית הכי זולה ברשימה, והיא מציאה של ממש בהתחשב במחיר של הבאה בתור.

מקום 2
2.9 שניות – פרארי F12 TDF
ה-F12 TDF נעזרת במנוע V12 בנפח 6.3 ליטר שמפיק 780 כ"ס (730 כ"ס ב-F12 רגילה), תיבת הילוכים משודרגת, צמיגים רחבים יותר ועברה דיאטה רצינית (110 ק"ג) ביחס ל-F12 הרגילה. כל זה מספיק לה כדי להיכנס למקום השני ברשימה זו עם 2.9 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ"ש (3.1 שניות עם F12 רגילה). המחיר? F12 רגילה עולה כ-2.9 מיליון (כן, פי 3.3 מ-GT-R), זה של ה-TDF טרם נמסר לנו.

מקום 3
3 שניות – פרארי 488 GTB
באופן שהולם את מיקומה ברשימה זו ה-488 החדשה, ששיווקה החל לא מזמן, מסיימת את המאוץ ל-100 קמ"ש ב-3 שניות עגולות. היא עושה זאת בעזרת מנוע V8 בנפח 3.9 ליטר וצמד מגדשי טורבו המפיקים 660 כ"ס. המחיר? החל מ-2.3 מיליון שקלים.

מקום 4
3.1 שניות – פורשה 911 טורבו S
היריבות שקיימת בין פורשה עם ה-911 טורבו לניסאן שקראה עליה תיגר עם ה-GT-R היא לא סוד. הראשונה מעלה הספק, השנייה מגיבה. האחת קובעת זמן מרשים ברינג ואחרת מיד שולחת צוות עם גרסה ממוקדת כדי לשפר את הזמנים. בזירה המקומית, כמו בחו"ל, ה-911 טורבו S נמצאת מעט מאחור עם 3.1 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש, למרות שהיא עולה יותר מפי 2. בחו"ל כבר הוצגה גרסה משודרגת הספק (580 כ"ס במקום 560 כ"ס) וביצועים, אך גם זו איטית יותר מ-GT-R בתאוצה ל-100 קמ"ש עם 3 שניות "ארוכות".

מקום 5-6-7
3.6 שניות – מרצדס E63 AMG S, פרארי קליפורניה, פורשה פאנאמרה טורבו S
מקומות 5 עד 7 מאוישים ע"י כמה מכוניות שונות למדי. ישנה מרצדס E63 AMG S, גרסת הקצה למכונית הסלון של מרצדס, שמשיגה את נתון התאוצה הזה בעזרת מנוע V8 מוגדש בנפח 5.5 ליטר המפיק 585 כ"ס והנעה כפולה במחיר של כ-1.19 מיליון שקלים "בלבד". אחריה נמצאת מכונית הפאר הספורטיבית של פורשה, הפאנאמרה שבגרסה זו חמושה גם היא במנוע V8 מוגדש (4.8 ליטר) המפיק 500 כ"ס והנעה כפולה במחיר של כ-1.8 מיליון שקלים. גם לקליפורניה מנוע V8 מוגדש, אך הוא הקטן ביותר כאן (3.9 ל') והשני בהספקו (560 כ"ס). בניגוד לשתיים האחרות כאן מדובר במכונית ספורט בעלת הנעה אחורית. 2.15 מיליון שקלים והיא שלכם.

מקום 8
3.7 שניות – פרארי FF
עוד פרארי נכנסה לרשימה. פרארי היא היצרנית היחידה בישראל שכל היצע הדגמים המקומי שלה נכנס לרשימה זו. לפרארי ה"שימושית" מנוע V12 בנפח 6.3 ליטר המבוסס על זה של ה-F12, רק שכאן ההספק עומד על 660 כ"ס. ההנעה כפולה והמחיר? תדרשו לשלם 2.62 מיליון שקלים כדי להאיץ איתה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות.


מקום 9-10
הוואנקוויש היא הנציגה הראשונה (והיחידה) למותג היוקרה הבריטי שהצליחה להיכנס לרשימה שלנו. היא חמושה במנוע V12 אטמוספרי בנפח 5.9 ליטר המפיק 576 כ"ס, תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה אחורית המאיצים אותה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. המחיר? עבור המכונית בעלת השם האייקוני תשלמו כ-2.43 מיליון שקלים.

סוגרת את הרשימה היא נציגה נוספת למרצדס, הפעם עם חזות קצת יותר אקזוטית. ל-AMG GT מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר שבגרסת ה-S מפיק 510 כ"ס (462 כ"ס ברגילה) ומאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. הגרסה הרגילה מסיימת את המאוץ ב-4 שניות "ארוכות". המחיר? 1.56 מיליון שקלים לגרסת ה-S.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות