מרוץ הנעילה לעונת 2015 התקיים בשישי האחרון (ה-25.12) באמפי משמר דוד. זהו המרוץ השלישי במספר, בדיוק כמו שהכריזו חברת ההפקה 'מרוצים' לפני חודשים בודדים, אך הפעם זהו תוואי טכני במיוחד, הרבה יותר אטי, שדרש הרבה יותר עבודת הגה. חמישים ושניים מתחרים, שבעה בקטגוריית הקאפ (מאזדה 2 קאפ), שלושה עשר מתחרים בקטגוריית ההנעה האחורית, שמונה בקטגוריית ההנעה הכפולה, חמישה מתחרים בקטגוריה הפתוחה (כל אלו הנעולים צמיגים דביקים במיוחד) ולא פחות מתשעה עשר(!) בהנעה הקדמית.
צילום: דניאל אוזרן
במוקדמות קטגוריית ההנעה הקדמית יכולתם לראות סיטרואן AX GT ותיקת שנים עם נערה יפת מראה, נטלי וקסלר שמה, שהתחרתה באריות כדוגמת קובי כהן, מדריך נהיגה ותיק, שרכוב במכונת נהיגה חדישה - רנו מגאן 'קאפ'. בקטגוריית ההנעה הכפולה יכולתם למצוא צמד אחים, האחד לא פחות תחרותי מהשני, סיימון ופיני אלישקוב שמם, שהתחרו בסובארו אימפרזה STI.
צילום: דניאל אוזרן
בקטגוריית ההנעה האחורית היו את אולג וסיליקוב עם ב.מ.וו סדרה 3, איש עם חיוך תמידי ויכולת שליטה מדהימה במכונית, כאשר כמו בכל מרוץ בעונה זו גם הפעם היה זה דקל נער שניצח את שני המרוצים הקודמים. בקטגוריה הפתוחה יכולתם למצוא את האיש, החיוך והזקן הג'ינג'י, עידן אברג'יל, שבשנה הקודמת התחרה עם פיג'ו 106 ראלי בקטגוריית ההנעה הקדמית ואף עמד לא פעם על המדרגה הגבוהה ביותר. הפעם הגיע עם הצעצוע החדש שלו, ב.מ.וו סדרה 3 שדומה שתי טיפות סופרה לב.מ.וו של אולג מקטגוריית ההנעה האחורית. בקטגוריה הקטנה והמצומצמת הזו, היה גם את שירן ששון המנוסה לא פחות עם סובארו B3 STI.
צילום: דניאל אוזרן
המוקדמות הסתיימו, מנהל המרוץ, ירון אדרי, יחד עם צוות המזכירות, מכינים את רשימת הגמרים ובינתיים עולים שלושה נהגים לבצע את הג'ימקאנה הטכנית והקשה הזו בסגנון שהם אוהבים. אולג וסיליקוב נותן בגז, מייצר ענני עשן, מוחא כפיים לקהל והחיוך ניכר מתוך קסדתו. הקהל אוהב את וסיליקוב והוא מקבל את אהבת הקהל בדמות מחיאות כפיים רמות ושריקות. אחריו עולה עמית קשקש, עם ב.מ.וו Z3 אדומה ומוחצנת, בפעם הראשונה הוא התרגל, בפעם השנייה הוא נתן הופעה מרשימה, בפעם השלישית הוא גרם לקהל למחוא כפיים. קל להתאהב בבחור. האחרון היה ניב סדובסקי, מאזדה מיאטה NB שחורה, השליטה במכונה פשוט מעולה, רק נראה שלאחר שתי המכוניות הבוואריות, זו מתקשה לייצר את אותו הטררארם.
צילום: דניאל אוזרן

מקצי הגמר עולים האחד אחרי השני. גידי קרונין מפליא בנהיגה חלקה במאזדה 2 "קאפ" ומצליח להיות מהיר יותר מגיא אמודי במיני JCW ומקובי כהן ברנו מגאן קאפ בגמר קטגוריית ההנעה הקדמית. דקל נער בקושי מצליח לנצח את קטגוריה האחורית ולשמור על התואר, אחריו נמצאות צמד מיאטות, האחת של ניב סדובסקי (מקום שני) והשנייה של שרון ספיבק (מקום שלישי). בהנעה הכפולה את הזמן המהיר ביותר עשה סיימן אלישקוב באימפרזה STI, אחריו (מקום שני) אלכס סוולקין באימפרזה GT ודודי איטח (מקום שלישי) בסובארו B3 STI. בקטגוריה הפתוחה היה זה פז יואב החמוש במאזדה מיאטה NC משודרגת מתלים וביצועים שקטף את המקום הראשון, שירן ששון ב-B3 STI (מקום שני) עידן אברג'יל (מקום שלישי) עם ב.מ.וו סדרה 3 E36.
צילום: דניאל אוזרן

גמר קטגוריית ההנעה הפתוחה
1. פז יואב (מאזדה מיאטה NC)
2. שירן ששון (סובארו אימפרזה B3 STI)
3. עידן אברג'יל (ב.מ.וו סדרה 3 E36)

גמר קטגוריית מאזדה 2 קאפ
1. רז גבריאלי
2. בוריס סטרוסלסקי
צילום: דניאל אוזרן
גמר קטגוריית ההנעה הקדמית
1. גידי קרונין (מאזדה 2 קאפ)
2. גיא אמודי (מיני קופר וורק)
3. קובי כהן (רנו מגאן קאפ)

גמר קטגוריית ההנעה האחורית
1. דקל נער (הונדה S2000)
2. ניב סדובסקי (מאזדה מיאטה NB)
3. שרון ספיבק (מזאדה מיאטה NC)
צילום: דניאל אוזרן

גמר קטגוריית ההנעה הכפולה
1. סיימון אלישקוב (סובארו אימפרזה STI)
2. אלכס סוולקין (סובארו אימפרזה GT )
3. דודי איטח (סובארו B3 STI)

גמר קטגוריית ההנעה הפתוחה
1. פז יואב (מאזדה מיאטה NC)
2. שירן ששון (סובארו אימפרזה B3 STI)
3. עידן אברג'יל (ב.מ.וו סדרה 3 E36)
צילום: דניאל אוזרן
אלוף האלופים
1. פז יואב (מאזדה מיאטה NC)
2. גידי קרונין (מאזדה 2 קאפ)
3. רז גבריאלי (מאזדה 2 קאפ)

בטקס חלוקת הגביעים הוסרה הספרה 5 מהשלט 'ג'ימקאנה 2015' של ההפקה ומתחתיו הופיע הספרה 6... דהיינו יש הצהרה לגבי העתיד. הצהרה שכבר נאמרה בעבר למעשה, שבעונת 2016 יתקיימו לא פחות מ-9 מרוצים אך עם הסרת הלוט (או הספרה, אל תהיו קטנוניים) זה כבר מרגיש אמיתי וקרוב יותר.
צילום: דניאל אוזרן
לאור הישגי ההפקה, בהחלט ניתן להאמין שזה לא ייגמר רק בחשיפת ספרה. כל הכבוד להפקה הסופר-מאורגנת, כל הכבוד לנהגים וכל הכבוד לסדנאות שנותנות יד, רגל וג'בקה ומזיזים ביומן העבודה למען המתחרים והספורט (ביניהן ניתן למצוא את G-FORCE, YOC, TIG, PIT STOP, CH PERFORMANCE , ויסלחו כל אלו ששכחתי). היה כיף, נתראה בעונה הבאה.


צילום: דניאל אוזרן
תודה לקיה על הסיוע בהפקת הכתבה | צילום: אלכס סלזניוב