כשהגיע אלינו הדור השלישי של פורד פוקוס בשנת 2011 ההצלחה הייתה מידית – הן בחברות הליסינג והן באגף הפרטי. אולם תוך זמן קצר החלו לזרום תלונות על תיבת ההילוכים החדשה (דאז) בדגמי ה-1.6 ל'– רובוטית דו-מצמדית המכונה בפי פורד "פאוור שיפט". נהגים דיווחו על פעולה לא חלקה וגמגומים, כמו גם על תקלות שהשביתו את הרכב. תקלות דומות צצו גם אצל פורד פיאסטה, שאחרי מתיחת הפנים צוידה באותה תיבה.
ניסיונות של החברה לפתור את התקלות הצליחו חלקית, אך הבעיה לא נעלמה, ובפוקוס דבק שם של מכונית בעייתית, שהדירה ממנה קונים.
פורד פוקוס
צילום: מנהל
בכדי לשקם את התדמית שנפגעה הודיעה היבואנית בחודש אפריל האחרון על הארכת האחריות על התיבה ל-5 שנים או 160,000 ק"מ (המוקדם מבינם). כעת מודיעה פורד העולמית כי נמצא פתרון קבוע לבעיה. לטענתה, כל שנדרש הוא ביצוע עדכון תוכנה למחשב תיבת ההילוכים, והבעיות יעלמו כלא היו.
היבואן בארץ הוציא קריאת שירות (שלהבדיל מקריאת תיקון אינה מחייבת, ולא מבוצעת בשיתוף משרד התחבורה) לבעלי הדגמים הרלבנטיים. עדכון התוכנה במחשב אורך כשעה, והוא מבוצע ללא חיוב. בנוסף, הרחיב היצרן את האחריות על מחשב תיבת ההילוכים ל-10 שנים או 240,000 ק"מ (המוקדם מבינם), החל ממועד עליית הרכב לכביש. האחריות המורחבת לתיבה נשארת בתוקף. אנו מקווים כי בכך נמצא באמת פתרון סופי לבעיה שהטרידה רבים מבעלי המכוניות הרלבנטיות, שיותר משלושים אלף מהן נמכרו בארץ מאז 2011.

פרטים נוספים ניתן לקבל במוקד שירות הלקוחות של החברה, בטלפון – 08-9139995.

הסוף לבעיות בתיבת ההילוכים של הפוקוס?
צילום: מנהל