המוצר - Cabeau Evolution pillow

מחיר - 210 שקלים

איפה אפשר לקנות - בחנויות הטיולים המובחרות

מי שטס הרבה, יודע מה חשיבותה של כרית נסיעות טובה. אומנם יש את אלו שבורכו ביכולת להירדם בכל מצב ובכל צורה, אך לצערי אני לא נמנה עליהם, ובלי כרית טובה, אני מסיים את טיסות הלילה עייף - או עם צוואר תפוס. הכריות המקובלות, שנראות כמו פרסה נפוחה, לא ממש עוזרות לי - ולא משנה אם הן מלאות אוויר או גרגרים. לכן שמחתי לקבל לבדיקה את כרית האבולושיין של קבאו.

על הצוואר
האבולושיין עשויה ספוג פוליאריתן מיוחד (memory foam) שהוא מוצק יותר וקפיצי יותר מספוג רגיל. בנוסף היא בעלת מבנה גבוה בהרבה מכריות נסיעה מקובלות, ובעלת שרוך סגירה קדמי. התוצאה היא תמיכת צוואר טובה בהרבה מהמקובל, שמקבעת את הראש במצב זקוף מבלי ללחוץ ולהעיק. בד המעטפת נעים למגע ונושם, כך שהכרית לא מציקה גם לאחר מספר שעות - אבל הדוגמא הפרחונית של כרית המבחן מזעזעת למדי לטעמי.

לכרית מצורפים אטמי אוזניים - השלמה מתבקשת לכרית שינה - אך אלו מאכזבים. מדובר באטמי ספוג מהסוג הפשוט, שנראה כאילו צורפו לכרית במחשבה שלאחר מעשה. הם אינם מחוברים לכרית, וכצפוי, נעלמו אחרי שימוש או שניים. זוג אטמים איכותי, שיחובר לכרית בחוטים (ואולי אפילו עם כיס אחסון ייעודי), הוא דבר מתבקש.

ואם כבר תלונות - שרוך ההידוק הקדמי כולל שני אבזמים להידוק, שמתפקדים גם כמחבר בין שני צידי הכרית. זה עובד - אבל דורש מעט תרגול ומישוש עדין כדי להבין מה מתחבר למה ואיך. כשמתעוררים במטוס חשוך, זה יכול להיות מעט מתסכל.

איכות
האבולושיין עשויה מחומרים נעימים ומגומרת היטב. ולמרות התלונה על שרוך הסגירה, ברור שהשקיעו מחשבה רבה בתכנונה - למשל הכיס המובנה לטלפון/נגן MP3, או האפשרות להוריד בקלות את בד המעטפת לטובת כביסה.

הכרית מגיעה עם נרתיק אחסון עשוי בד דוחה מים. הוא אומנם פחות מרשים באיכותו מהכרית - הבד גס למגע והסקוטש הסוגר נראה מרושל - אך עושה את העובדה ומשאיר רושם מאסיבי. כדאי לשים לב שהכרית תופסת לא מעט מקום במזוודה.

סיכום
כרית האבולושיין של קבאו לא מושלמת - אבל היא עושה את עבודתה בצורה נהדרת בסך הכל. היא נוחה ונעימה, ומאפשרת לישון בטיסות/נסיעות ארוכות מבלי לקום עם צוואר תפוס. הבעיה היחידה שלה היא המחיר - כריות עם מפרט דומה ניתן למצוא בחנויות הפארם השונות במחיר נמוך משמעותית מהמחיר הרשמי שלה.