היו ימים שבהם סדרת ה-DR של סוזוקי היתה שליטת השבילים בישראל. הדו"שים הוורסטיליים הציעו נוחות טובה בעיר, יכולת סבירה בכביש המהיר ואפשרות לטיולי שטח רגועים בסופ"ש – ואפילו קצת יותר מרק טיולים.

הדור האחרון ששווק בארץ כלל את ה-DRZ400, דו"ש "קרבי" יחסית, ואת ה-DR650SE – דו"ש גדול ורך. שיווק ה-650 בארץ הופסק ב-2004, ושיווק ה-400 ב-2010, בגלל הפסקת שיווקם באירופה – וחזרתם עכשיו מתאפשרת בזכות שינוי בתקנות, המאפשר לייבא אופנועים בתקינה אמריקאית.

מדובר באופנועים וותיקים, אפילו מאוד – ה-650 לא שונה משמעותית מאז 96, וה-400 הוצג בשנת 2000. המפרט הטכני, בהתאם, לא מאוד מרשים. הספק המנוע הוא דוגמא טובה – ה-650 מפיק רק 43 כ"ס, והוא מקורר אוויר(!), וה-400 מפיק 40 כ"ס. אולם הצד השני של המשוואה הוא מחיר נמוך ביחס למקובל באופנועים מקבילים. ה-400 יעלה 46,000 – כ-1500 שקלים פחות מה-WR250R המקביל לו, שהינו חלש יותר. ה-650 יעלה 43,000 שקלים – ונעדר מתחרים ישירים. המתחרה הקרוב ביותר באופי, גם אם לא במפרט, הוא הימאהה 660 טנרה, שעולה כמעט 60,000 שקלים. שני האופנועים, אגב, מתאימים לבעלי רישיון מוגבל, משום שהספקם נמוך מ-47 כ"ס.
ה-DR חוזר!
צילום: מנהל