PSA (חברת האם של פיג'ו וסיטרואן) וטויוטה משתפות פעולה במספר תחומים. זה התחיל עם שיתוף הפעולה בתחום מכוניות המיני, שהוליד את ה-C1/107/אייגו, והמשיך עם שיתוף פעולה בתחום המסחריות הבינוניות, שנחתם ב-2012. בשלב הראשון פשוט הדביקה טויוטה סמל חדש על סיטרואן ג'מפי (יחד עם כמה שינויים קלילים לחרטום) ושיווקה אותו דרך רשת הסוכנים שלה תחת השם פרואייס.
מסחרית חדשה לפיג'ו-סיטרואן – וטויוטה
צילום: מנהל
השלב השני מגיע עכשיו – או יותר נכון מוכרז עכשיו, ויגיע לשוק באמצע 2016. מדובר בדור חדש למסחרית הבינונית המשותפת, שהפעם – כך מתעקשת ההודעה המשותפת לעיתונות – פותחה בשיתוף פעולה. צאצאי ההריון המשולש נקראים טראוולר (פיג'ו), ספייסטורר (סיטרואן) ופרואייס (טויוטה). מבין השורות עולה התחושה היא כי את הפיתוח הובילו הצרפתים, להם ניסיון עשיר יותר בפיתוח מסחריות כאלו עבור השוק האירופאי. כי זאת יש להדגיש – על ההסכם חתומה החטיבה האירופאית של טויוטה (TME) ולא טויוטה העולמית, ולכן ככל הנראה הפרואייס החדש ישווק באירופה בלבד. הכלים ייוצרו, כמו בעבר, במפעל של PSA בצרפת, ויהיו זהים לחלוטין מבחינה מכאנית.
מסחרית חדשה לפיג'ו-סיטרואן – וטויוטה
צילום: מנהל
מלבד התמונות, לא פורסם למעשה שום מידע טכני על הרכב, מלבד העובדה שמדובר בפלטפורמה חדשה לחלוטין. פרט מעניין שכן נמסר הוא כי הרכב ישווק גם בגרסאות MPV (מוביל נוסעים) לשימוש פרטי, בנוסף על גרסאות ההסעה והגרסאות המסחריות. האם המשמעות היא תחייתם של המיניוואנים הגדולים של PSA, ה-C8 וה-807, שהתבססו על הדור הראשון של סיטרואן ג'מפי וייצורם הופסק ב-2014?
שתי הווריאציות הצרפתיות יגיעו לארץ כמחליפות לדגמים הנוכחיים שמשווקים כיום. גם הפרואייס של טויוטה צפוי להגיע עם תחילת הייצור, אי שם באמצע שנת 2016.