עם פתיחת תערוכת לוס אנג'לס, חשפה מאזדה את הדור השני לרכב הפנאי הגדול שלה – CX-9. הדור הראשון הוצג ב-2006 – מה שאומר שהוא זקן מופלג במונחי עולם הרכב – אך מעולם לא יובא לישראל. המאזדה CX-9 מביא עמו טכנולוגיה חדשה שעתידה לחלחל גם אל שאר דגמי מאזדה, אבל בעיקר – מדלק מוטורס נמסר כי ה-CX-9 יגיע לישראל בסוף 2016.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
מאזדה CX-9
צילום: מנהל

החדשות החשובות הן מנוע טורבו-בנזין חדש – מנוע הטורבו-בנזין הראשון מסדרת הסקיי-אקטיב. נפחו עומד על 2.5 ליטר והמספרים מספרים על 250 כ"ס ב-5000 סל"ד ו-42.8 קג"מ ב-2000 סל"ד. מאזדה טרחו לציין גם את יחס הדחיסה של המנוע, 1:10.5 – יחס דחיסה גבוה יחסית למנוע טורבו. ההנעה תהיה קדמית או כפולה, תלוי בגרסה, ותיבת ההילוכים תהיה אוטומטית עם 6 הילוכים.
מאזדה CX-9
צילום: מנהל

מבחוץ נראה ה-CX-9 כמו מאזדה CX-5 מגודל. כמה מגודל? ממד האורך עומד על 506.5 ס"מ, שהם 51 ס"מ יותר (!) מה-CX-5 (וקצר ב-3 ס"מ מה-CX-9 היוצא). בסיס הגלגלים, לעומת זאת, התארך ב-5.5 ס"מ לעומת הדור הקודם, לכדי 293 ס"מ, מה שמסייע ביצירת פרופורציות דינאמיות יותר לעומת הדגם היוצא, עם סרחי עודף קצרים יותר. נתוני הרוחב והגובה לא נמסרו, אבל ברור שמדובר כאן ברכב גדול מאוד – ארוך כמעט כמו מרצדס GL (!). יצוין כי למרות הממדים הכבירים, ה-CX-9 לא נראה מגושם וגמלוני, לפחות בתמונות.
צילום: מנהל

תא הנוסעים מזכיר גם הוא דגמים אחרים של מאזדה – בעיקר את זה של ה-6, עם עיצוב פנים מינימליסטי ומסך מגע בגודל "7, המאכלס את ממשק ה-MZD המוכר של החברה. הרכב מציע מקום (מספק, אפשר להניח לאור הממדים) לשבעה נוסעים, בין השאר הודות להקטנת עובי המושבים לעומת הדגם הקודם.
מאזדה CX-9
צילום: מנהל

מאזדה מתגאה בריבוי מערכות הבטיחות שיוצעו עם ה-CX-9, גם אם לא מדובר כאן בחידושים יוצאי דופן בעולם הרכב. מעטפת הבטיחות כוללת ניטור שטחים מתים (בטווח של עד 50 מ'), בקרת שיוט אקטיבית (בטווח שבין 30 ל-145 קמ"ש), מערכת שמירת נתיב (השולטת בהגה), אורות גבוהים אוטומטיים ובקרת שמירת מרחק עם מערכת בלימה אוטומטית.

מאזדה CX-9
צילום: מנהל