אחרי שלל טיזרים ומסע יחסי ציבור אינטנסיבי, חשפו אנשי לנד רובר היום (שני) את אווק קבריו, גרסת הפנאי של תת המותג ריינג' רובר, האחראי על אגף הפאר של היצרן הבריטי. הגרסה הפתוחה לרכב פנאי היא יחידה כיום בעולם מסוגה, ושנייה לניסאן מוראנו שאינו עמנו עוד (2011-2014).
איווק קבריולט מהצד
צילום: מנהל
ולפרטים בהרחבה
לאווק הפתוח, המוצע בגרסת שתי דלתות, גג בד מופעל-חשמל, הנפתח תוך 18 שניות ונסגר בתוך 21 שניות, גם בנסיעה עד 48 קמ"ש ׁׁ(30 מייל לשעה). גרסת הקבריו נמוכה ב-1.5 ס"מ מגרסת שלוש-הדלתות הרגילה, ושאר המידות נותרו בעינן. עם זאת, וכרגיל בגרסאות פתוחות (כדי לפצות על פגיעה בחוזק המבני בגלל הסרת הגג), המשקל עלה – וכאן מדובר בתוספת משמעותית: 279 ק"ג ל-1936 ק"ג (17%) בטורבו-בנזין הנעה-כפולה. גרסאות הדיזל כבדות בעוד 31 ק"ג.
איווק קבריו תא נוסעים
צילום: מנהל
הביצועים כמובן טובים פחות: הבנזין יאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות (7.6 בגרסה הרגילה) בעוד שהדיזל החזק (180 כ"ס) יידרש ל-10.3 שניות בקבריו, מול 9 שניות בגרסה הסגורה. הדיזל החלש (150 כ"ס יזדקק ל-2 שניות נוספות, ויסיים את המיאוץ ב-12 שניות. עוד בעניין הביצועים - צריכת הדלק של גרסת הבנזין, הרלוונטית יותר עבורנו, עומדת על 11.6 ק"מ לליטר - צריכה גבוהה ב-10% ביחס לאיווק הסטנדרטי.
תא הנוסעים מיועד לארבעה נוסעים – ותא המטען קטן באורח ניכר. נפח ההטענה, 251 ליטר, קטן ביותר מ-50% ביחס לגרסה הסגורה (וזהה לזה של יונדאי i10, למשל). מצד שני, בניגוד למכוניות קונברטיבל אחרות, כאן תא המטען אינו מושפע ממצב הפתיחה של הגג. כמו כן, אנשי לנד רובר מציינים כי לאווק הפתוח ישנו מקום ייעודי למגלשי סקי.
איווק קבריולט מבט מלפנים
צילום: מנהל
מעבר לכך, מערכת המולטימדיה שודרגה וכעת נעזרת במסך רחב בן "10.2 (גודל "8 עד כה) המשרת מערכת הפעלה חדשה, מהירה ואינטואיטיבית יותר, כולל מערכת ניווט חכמה ומדויקת במיוחד.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
היצע יחידות ההנעה זהה לזה של שאר גרסאות האווק. ההיצע כולל שתי יחידות הנעה מוגדשות, בנזין ודיזל, עם הספקים של 150-180 כ"ס בדיזל ו-240 כ"ס בבנזין. הגרסה הפתוחה מצוידת רק בתיבה אוטומטית 9 הילוכים והנעה כפולה.
ריינג' רובר איווק קבריולה בשלג
צילום: מנהל
מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר, נמסר כי האווק יגיע לישראל ביוני 2016. מחירו כרגע טרם ידוע, אולם בהתייחס למחירים בחו"ל, הקבריו יהיה יקר בכ-11% מהגרסאות הסגורות. פער מחיר זה עשוי להעמיד את מחירו ההתחלתי על יותר מחצי מיליון שקלים בגרסת הבנזין.
איווק קבריולה מבט מלמעלה
צילום: מנהל