רכבי צד-לצד – מבול של חידושים - אוטו

רכבי צד-לצד – מבול של חידושים

החורף קרב ובא – ואיתו החידושים בענף טרקטורוני הצד-לצד

שלושה כלי צד-לצד (צל"צים) חדשים ומחודשים עתידים להגיע לישראל בשבועות הקרובים, אחרי סיום הליכי התקינה אותם הם עוברים בימים אלו. שניים מתוך שלושת הכלים מביאים עמם חידושים משמעותיים – פולאריס יתחילו לשווק את גרסת הטורבו של הרייזר המוכר, בעוד שימאהה יתחילו בייבוא של רכב צד-לצד חדש. הדגם השלישי הוא המאבריק טורבו, שהיה לצל"צ המוגדש הראשון בקטגוריה, ומקבל תוספת סוסים כדי לעמוד בתחרות.

הדגם הכל-חדש והמסקרן ביותר הוא ה-YXZ1000R. בניגוד לחבריו לקבוצה, ל-YZX יש מנוע אטמוספרי בעל שלושה צילינדרים עם 12 שסתומים וגל-זיזים עילי כפול – מבנה שונה מזה הנהוג בסגמנט, בו מסתפקים בשני צילינדרים. ההספק עומד על 113.5 כ"ס – לא פורסמו באיזה סל"ד או מה המומנט, אבל כן ידוע כי הקו-האדום הוא ב-10,500 סל"ד – נתון זה גבוה ביחס למקובל בסגמנט, ומרמז על קשר למשפחת מנועי השלושה צילינדרים המשרתת את אופנועי ימאהה, למשל ב-MT09. תיבת ההילוכים גם היא שונה לחלוטין מהמקובל – זו תיבה ידנית–סיקוונסיאלית (וגם זה מחזק את ההנחה שמדובר במנוע שהגיע מעולם האופנועים) עם חמישה יחסי העברה, בניגוד לתיבות האוטומטיות-רציפות המצויות בשאר הכלים בקטגוריה. ה-YXZ ארוך יחסית (312 ס"מ, לעומת 298-302 ס"מ בפולאריס ובקאן-אם), אך הוא יהיה נמוך מעט יותר מהם (183.5 ס"מ, לעומת 187-188.5 ס"מ בפולאריס ובקאן-אם).

מחירו של ה-YXZ צפוי להתחיל בכ-130,000 שקלים. שימו לב כי ייבוא הכלי יתבצע דרך "קשר ימי", שמשווקת את טרקטורוני ימאהה – ולא דרך מטרו.
מאבריק טורבו
קאן אם מאבריק טורבו הגיע לישראל בתחילת 2015 – והיה לחזק בסגמנט. לאחרונה עבר המאבריק עדכון קל, במסגרתו קיבל תוספת הספק בת 10 כ"ס (סה"כ 131 כ"ס) לצד שיפורים בכיול המתלים ובתיבת ההילוכים, לטובת עמידות טובה יותר. מחירו של המאבריק המחוזק יהיה גבוה מבעבר בכ-10,000 שקלים מבעבר, המצטברים לסך של 177,000 שקלים.

על הרייזר 1000 טורבו כתבנו כאן רק לפני שלושה חודשים. למרות השם, המנוע הוא בנפח של 0.9 ליטר בלבד, אך בעזרת הטורבו הוא מפיק 144 כ"ס ו-14.2 קג"מ – הנתונים הטובים ביותר בסגמנט, גם ביחס למאבריק המשודרג. משקלו של הרייזר אמנם גבוה ב-43.5 ק"ג מהמאבריק, ושיא ההספק מגיע בסל"ד גבוה יותר, אבל זמינות המומנט ברייזר טורבו טובה יותר (שיא המומנט מגיע ב-5700 סל"ד, לעומת 6300 סל"ד בקאן-אם). מעבר לכך, הרייזר טורבו כולל שינויים בשלדה, במתלים ובתיבת העברה לעומת הרייזר 1000 הרגיל – כולם מחוזקים, לטובת העומס המוגבר הצפוי על המכלולים לאור תוספת הכח. המחיר צפוי להיות דומה לזה של המאבריק, כלומר סביב 175,000 ש"ח.
RZR
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות