השבוע הגיע תורה של מאזדה לעבור את מבחן הלקוח הסמוי של אוטו. במהלך השבוע הנוכחי מתקיימים במאזדה ימי מכירות, אלא שפרטי המבצע אינם בנמצא - ולא רק שהמידע לא מפורסם, אלא שאנשי המכירות אינם מנדבים פרטים גם בטלפון.
מעבר לכך, במקרה הספציפי של מאזדה, הסקרנות הייתה גבוהה מהרגיל. לא זו בלבד שהיבואן אינו מרבה לקיים אירועי מכירות - מדובר במנהג חדש עבורו, המתקיים רק בשנתיים האחרונות – אלא שגם בימים כסדרם לא ממש נוהגים שם בנדיבות יתרה במיוחד (אם בכלל).
מבצע עם תוכן
ראשית, יש לציין כי המבצע הוא רק על הדגמים ה"משפחתיים", דהיינו 2 דמיו (לא כולל האצ'בק), 3 ו-6 – ואנחנו התמקדנו בשני הראשונים.
שנית, נסכם כבר עכשיו: יש הנחות והן משמעותיות. מי שירכוש מאזדה בימי המבצע ייהנה מהנחה על המחיר המומלץ לצרכן ויזכה במיגון ואבזור נוסף לפי הדגם (ראו בהמשך). בנוסף, המימון הניתן ל-36 חודשים הוא ללא ריבית והצמדה - בניגוד לריבית פריים +0.15% (שזה ריבית שנתית של 1.75%) המוצעת בדרך כלל.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
על ה-2 דמיו ניתנת הנחה של 4000 שקלים ובנוסף מוענקות מערכת ניווט וויז (בשווי 3300 שקלים) כולל שימוש במודם הסלולארי בחינם למשך חודשיים, מערכת מיגון (בשווי 1160 שקלים) ומימון של עד 80,000 שקלים – הטבה שערכה עשוי להגיע ל-4900 שקלים, בהשוואה לתנאים המקובלים. בסה"כ מדובר בהטבות ששווין הכולל כ-13,000 שקלים – שמשמעותן הנחה מרשימה של כ-12%. כלומר, אפשר להעלות על הכביש 2 דמיו ברמת הגימור קומפורט (הפחות מאובזרת מבין השתיים) תמורת 108,500 שקלים, כולל אגרת רישוי.
הנחה מרשימה ניתנת גם ל-3. ההנחה עבור המשפחתית של מאזדה ברמת הגימור קומפורט – היותר-מאובזרת בגרסת ה-1.5 ליטר – עומדת על 10,000 שקלים. בנוסף יזכו הרוכשים במערכת מיגון (בשווי 2600 שקלים) ולמימון של עד 100,000 שקלים (הטבה שערכה יכול להגיע ל-6100 שקלים). בפועל, מדובר על הטבות בשווי כולל הקרוב ל-19,000 שקלים, המהווים כ-15% מעלות העסקה. התוצאה: אפשר להעלות לכביש מאזדה 3 חדשה ומאובזרת ב-123,000 ש"ח, כולל אגרת רישוי.
רמת הגימור אקטיב זוכה להנחה קטנה יותר של 6000 שקלים – כך שמחירי ה-3 בשתי רמות האבזור משתווים למעשה. כמו כן, בימים האחרונים קיבלנו מידע ממספר רוכשים פוטנציאליים על ההנחה הניתנת לגרסת ה-2.0 ליטר ברמת הגימור ספיריט הגבוהה ביותר, וזו עומדת על 8500 שקלים.
מאזדה 3 תמונה מלפנים
צילום: מנהל
מאזדה 3. הנחות עד 19,000 שקל
רשמים מאולם תצוגה
את מבחן הלקוח הסמוי ערכנו בסניף מאזדה ברעננה בשעות הצהריים. הכניסה לאולם התצוגה הייתה מעט מורכבת – יש אמנם שלט בולט של מאזדה-פורד הנראה בבירור לבאים מכביש 4, אבל ההמשך, לאחר הירידה לרחוב ויצמן ופנייה צפונה לתדהר, בעייתי.
כתובת סוכנות מאזדה היא בתדהר 3, בבית המילניום. לפי מפות גוגל - ובכלל הסידור בישראל - מספרי הבניינים האי-זוגיים נמצאים בצד שמאל, בעוד שכאן הבניין הזה נמצא בצד ימין (והוא הראשון ברחוב). בקיצור: פנו ימינה לויצמן, מיד ימינה לשיזף, וחפשו מקום בכחול-לבן. במבנה יש חניה בתשלום ולפי השומר במקום ניתן לקבל אישור יציאה ללא תשלום מאנשי מאזדה; הם בכל אופן לא הציעו לנו כזה.
לאחר כרבע שעה של חיפושים, נמצאה הכניסה לאולם – בסמוך לתחנת אוטובוס, עם פתח כניסה קטן להולכי רגל. מדובר במתחם צנוע בגודלו, אך כזה שמאגד בתוכו מגוון מותגים של מספר יבואנים: פורד כאמור, מיצובישי והונדה, שנמצאת בצד אחר של המתחם. מבין אולמות התצוגה, האולם של מאזדה ממש מתאמץ שלא לבלוט – יש להעמיק ללב הבניין ולעבור את שאר אולמות התצוגה. בהימצא האולם, מתגלה זה כקטן ובעל גוונים כהים – דבר שמקנה אווירה קודרת, אפילו אפלולית – הפוך מהמקובל באולמות תצוגה. יחד עם זאת, באולם נמצאים כל דגמי המותג – למעט ה-5 הקשישה, ויש MX5(!) – וחלקם אף מוצגים בשתי גרסאות.
הסתובבנו באולם התצוגה במשך כרבע שעה מבלי שאף נציג ניגש אלינו; היו מבקרים באולם בזמן שהיינו שם, אך אלה היו בודדים - ובכל מקרה היו נציגים פנויים. בסופו של דבר ניגשנו לאחת העמדות כדי להיפגש עם אחד מאנשי המכירות. שיחת הייעוץ התנהלה בעמדה עצמה מבלי שניגשנו לרכב. עם זאת, הנציג הידידותי מסר לנו את כל המידע שביקשנו, מבלי שהיה צורך לסחוט אותו עד כלות נשמתו לטובת איסוף של בדלי מידע – ואחרי הפעמים הקודמות, גם זה משהו.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
לסיכום, חווית השירות לא הייתה אידאלית – אם זה בשל המיקום הלא-נוח של הסניף ואם זה בגלל השירות הבסיסי שקיבלנו. עם זאת, לשם שינוי קיבלנו את המידע המלא לשמו הגענו ויחד עם העובדה כי מדובר בהנחות משמעותיות, כן יצאנו מרוצים (אבל בלי מאזדה חדשה).
מאזדה 2 דמיו תמונה מאחור
צילום: מנהל
מאזדה 2 דמיו משתתפת במבצע, ה-2 האצ'בק לא