לואיס המילטון השלים זכייה שנייה ברציפות באליפות העולם בפורמולה 1 ושלישית בסך הכל, אחרי שניצח בגרנד-פרי של ארצות הברית. עם הניצחון הזה הבטיח המילטון לעצמו את האליפות, למרות שנותרו עוד שני מירוצים (במקסיקו ובברזיל); המילטון עם 327 נקודות מקדים את פטל השני ב-74 נקודות.

תהפוכות האקלים
המירוץ הדרמטי באוסטין טקסס היה כנראה המירוץ המרתק ביותר העונה, כאשר רק 12 מכוניות מתוך 20 סיימו אותו. מירוץ זה היווה את שיאו של סוף שבוע הפכפך בו הכוכב הראשי היה מזג האוויר. סופת הוריקן שפקדה את האזור הביאה לכמויות אדירות של גשמים וגרמה אפילו לדחיית מקצה הדירוג מיום שבת לבוקר יום המירוץ. גם כך מזג האוויר הסוער לא אפשר את עריכת מלוא מקצה הדירוג שהופסק לפני הסיום. ואולם עד הזנקת המירוץ פסק הגשם והמאמץ לנקז את המים מהמסלול הצליח.
לואיס המילטון, אלוף F1 ל-2015
צילום: מנהל

הדרמה במירוץ החלה מיד עם הזינוק, כאשר המילטון הצליח לדחוק מהמקום הראשון – ולהרף עין גם מהמסלול(!) – את ניקו רוזברג שהיה המהיר בהקפות הדירוג. אחרי המילטון דלקו בשלב זה של המירוץ מכוניות רד-בול שהצטיינו בתנאים הרטובים. דניאל ריקרדו אפילו הצליח לעבור את המילטון ולעלות למקום הראשון. אבל כאשר המסלול החל מתייבש וכולם עברו מצמיגי גשם לצמיגי סליקס, איבדה רד-בול את היתרון. באותם רגעים נראה דווקא רוזברג מצוין; הוא עבר את המילטון עוד כששניהם היו עם צמיגי הגשם (צמיגי ביניים) ואחרי המעבר לצמיגים הרגילים עקף את ריקרדו ועלה למקום הראשון.

ואולם שפע התאונות וארבע המכוניות הקוצבות שהוצאו למסלול – שתיים רגילות ושתיים וירטואליות – שיחק לטובת המילטון. הדבר היה משמעותי במיוחד עם הוצאת המכונית הקוצבת הראשונה בהקפה ה-28, שמחקה יתרון של יותר מעשר שניות של רוזברג.
לואיס המילטון, אלוף F1 ל-2015
צילום: מנהל

המילטון תזמן את החלפת הצמיגים שלו טוב יותר, עם הוצאת המכונית הקוצבת השנייה (בגלל תאונה של דניאל קוויאט). זו ירדה מהמסלול עשר הקפות לסיום ובאותו זמן ניצב רוזברג במקום הראשון. אבל החלקה שלו מהמסלול, אחרי ההזנקה מחדש, עלתה לו בהובלה. זה היה סיום מאכזב אחרי ניהול מירוץ מצוין של הגרמני עד אותו שלב.

המילטון על צמיגים טריים יותר עט על המציאה, ורוזברג נאלץ להתמודד עם סבסטיאן פטל בפרארי על המקום השני, אחרי שזה תזמן את החלפת הצמיגים שלו כמו המילטון. אם פטל היה מסיים שני הייתה הכרעת האליפות נדחית למירוץ הבא, ואולם רוזברג לא ויתר וסיים לפני פטל. הנקודות בהן זכה פטל, שסיים שלישי, אפשרו להמילטון לפתוח פער מספיק כדי שיהיה אפשר לקבוע כבר היום: הנהג הבריטי הוא האלוף.
לואיס המילטון, אלוף F1 ל-2015
צילום: מנהל
כמו כן השתתפו
רביעי סיים מקס וורסטפן לאחר מירוץ מצוין תוך שהוא מנצל את שפע התאונות והתקריות של מכוניות הרד-בול. ברד-בול בהחלט יכולים להרגיש מאוכזבים; אחרי שהובילו ברבע הראשון של המירוץ, ריקארדו סיים עשירי וקוויאט פרש. חמישי סיים סרג'יו פרז, בפורס אינדיאה לפני ג'נסון בטון במקלארן עם אחת התוצאות הטובות ביותר שלה השנה. עם זאת נראה שמזג האוויר הרטוב יחד עם נהיגה חכמה של בטון וטקטיקה נכונה סייעו יותר משיפור המכונית. פרננדו אלונסו, חברו של בטון לקבוצת מקלארן, סבל מאובדן כוח אך התבקש להישאר על המסלול מתוך ציפייה שיסיים בעשירייה הראשונה. הוא סיים לבסוף במקום ה-11 וללא נקודות. ריקרדו, שהידרדר לאחור אחרי תאונה עם ניקו הולקנברג בפורס-אינדיאה, סיים לבסוף עשירי.

גרנד-פרי ארצות הברית
1. לואיס המילטון - מרצדס
2. ניקו רוזברג- מרצדס
3. סבסטיאן פטל- פרארי
4. מקס וורסטפן- טורו רוסו
5. סרג'יו פרז – פורס אינדיאה
6. ג'נסון בטון – מקלארן
7. קרלוס סיינז- טורו-רוסו
8. פאסטור מלדונדו- לוטוס
9. פיליפה נאסר- סאובר
10. דניאל ריקארדו- רד-בול
לואיס המילטון, אלוף F1 ל-2015
צילום: מנהל

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון- 327 נק'
2. סבסטיאן פטל – 251 נק'
3. ניקו רוזברג- 247 נק'
4. קימי ראיקונן – 123 נק '
5. ואטרי בוטאס - 111 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס- 574 נק'
2. פרארי – 374 נק'
3. וויליאמס – 220 נק'
4. רד-בול – 150 נק'
5. פורס- אינדיאה- 102 נק'
לואיס המילטון, אלוף F1 ל-2015
צילום: מנהל