אחרי היעדרות של כחמש שנים מהשוק המקומי חוזרת לישראל יונדאי סונטה החדשה שהושקה ב-2014; דור שביעי לדגם שהוצג ב-1985. כזכור, החליפה המשפחתית הגדולה i40, שנועדה לשוק האירופאי, את הסונטה בשוק המקומי ב-2012.
יונדאי סונטה היברידית המיוצרת בקוריאה מגיעה הפעם בתקינה אמריקאית ובגרסה היברידית בלבד. המשפחתית הגדולה הזו של יונדאי תוכננה עבור השוק האמריקאי שם היא מתחרה בין השאר בטויוטה קאמרי שגם היא מוצעת כאן במהדורה היברידית בלבד. לסונטה בסיס גלגלים של 280.5 ס"מ ואורך של 485 ס"מ, ומידות אלה קרובות מאוד לאלה של הקאמרי.
הגרסה ההיברידית לסונטה, אשר נחשפה רק לפני חצי שנה בתערוכת ניו-יורק, מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר שמייצר 154 כ"ס ובמנוע חשמלי שמייצר 51 כ"ס. ההספק המשולב של חטיבת הכוח הוא 193 כ"ס וזו משודכת לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת לפי יונדאי על 17.8 ק"מ לליטר. המנוע החשמלי מסוגל להניע את הסונטה באופן עצמאי ולטווח מוגבל עד למהירות מרבית של 120 קמ"ש.
תא הנוסעים של יונדאי סונטה החדשה
צילום: מנהל
שפע אבזור
יונדאי תציע את הסונטה החדשה בשתי רמות גימור: פרמיום ב-159,000 שקלים ולימיטד ב-179,000 שקלים.
רמת הגימור פרמיום כוללת חישוקים קלים, הפעלה חשמלית לדלת תא המטען, מצלמת נסיעה לאחור, חיישנים, מערכת מולטימדיה ועוד. לימיטד הבכירה ממנה מוסיפה לרשימה מושבים עור קדמיים מאווררים ומחוממים עם הפעלה חשמלית לשניהם וזיכרון למושב הנהג, מושבים מחוממים מאחור, הגה מחומם, גג פנורמי נפתח ועוד. בנוסף תוצע המכונית עם חבילת בטיחות שכוללת התרעות על סטייה מנתיב ורכב בשטח מת, ובקרת שיוט אקטיבית כולל בלימה מלאה למניעת תאונה.
יונדאי סונטה החדשה צפויה להחליף בהדרגה את ה-i40 בישראל, והיבואן צופה קצב מכירות של 1500 עד 2000 מכוניות בשנה הראשונה - יעד שאפתני למדי ביחס לקטגוריה המצטמצמת. ביונדאי מתכוונים למצב את הסונטה כמעין "מכונית דגל" כדי ליצור בסיס למיתוג מחודש של המותג לקראת הגעתה של הג'נסיס הגדולה. הסונטה ההיברידית תיובא בהמשך גם בגרסת פלאג-אין המעניקה לה טווח חשמלי של 35 ק"מ.
יונדאי סונטה החדשה מבט מאחור
צילום: מנהל