סמארט, חטיבת המכוניות העירוניות של מרצדס, חשפה את גרסת הקבריולה של הפורטו. גרסת הגג הנפתח מלווה את הדגם עוד מהדור הראשון, גם אם לא בדיוק מיומו הראשון. הפורטו – הסמארט המקורית, זו שפותחה עם יצרן שעוני היד "סווץ'" – הוצגה במקור ב-98', בעוד שגרסת הקבריולה הוצגה כשנתיים מאוחר יותר, בשנת 2000. בדור השני של הפורטו, שנחשף ב-2006, הוצגה גרסה פתוחה בצמוד לסגורה. עכשיו, כמעט עשור מאוחר יותר ושנה לאחר שהוצג הדור השלישי של סמארט – המבוסס על רנו טווינגו – נחשפה גרסת קבריולה חדשה, שתוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה (15.9).
לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל דגמי סמארט חייג ל-3262* או לחץ כאן

קבריולה, טייק 3
הקבריו מצוידת בגג בד חשמלי. עובי הגג 2 ס"מ והוא עשוי 2 שכבות בד, שכבת גומי ביניהן ובד כותנה בחלק הנמצא בתוך הרכב. שטח הגג הוא 1.8 מ"ר וסמארט מציינת כי הוא גדול מקודמו ב-4%. הגג מוצע בשלושה צבעים: שחור, אדום או כחול-ג'ינס, והבחירה באחד הצבעים תשתלב באפשרויות להתאמה אישית נוספת (רעיון שמקורו בסמארט) – אם כי יש להמתין עד להגעת הדגם לישראל בשביל לדעת אם ניתן יהיה לבצע התאמה אישית, או שייקבעו שילובי צבעים מראש.
סמארט פורטו קבריו
צילום: מנהל

את הגג החשמלי ניתן לפתוח ולסגור בזמן נסיעה ב-12 שניות, ולפי סמארט פעולה זו יכולה להיעשות בכל מהירות שהיא – כלומר, עד 155 קמ"ש(!). הגג יכול להיפתח באופן חלקי, כמו גג שמש רגיל, או באופן מלא - לקיפול חיצוני מלא עד מעל תא המנוע מאחור. לטובת העצמת התחושה האוורירית, ניתן להסיר את שתי קורות הגג הצדיות ולאחסן אותן בהתקן ייעודי בדלת תא המנוע (המיועדת גם לחפצים קטנים כמו אפוד זוהר וכו'). את הגג ניתן יהיה גם לפתוח (או לסגור) באמצעות שלט רחוק.

מעבר לכך, מדובר באותה סמארט. היצע המנועים כולל 1.0 ל' אטמוספרי (71 כ"ס) או 0.9 ל' טורבו (90 כ"ס) – ובשני המקרים ניתן יהיה לבחור בין תיבה ידנית (5 הילוכים) או רובוטית דו-מצמדית (6 הילוכים). נתון המשקל לא פורסם, אך נתוני התאוצה מעט פחות-טובים מאלה של הגרסה הסגורה: 15.5 שניות ל-100 קמ"ש בקבריו 1.0 ל' אוטומטית, לעומת 15.1 שניות בסגורה.

מכלמוביל, יבואנית סמארט לישראל, נמסר כי גרסת הקבריו תגיע לישראל ברבעון הראשון של 2016 – ככל הנראה בפברואר.
סמארט פורטו קבריו תא נוסעים
צילום: מנהל