יש משפט סיני (או טיבטי) עתיק שאומר "אם זה גדול כמו רכבת, חזק כמו רכבת ואתה על המסילה – זה הזמן לברוח". בערך. בדרך כלל הקהל הרחב פועל על פי הכלל ההגיוני הזה ודואג לבלות זמן מועט ככל הניתן במעבר על פסי הרכבת, אך לפעמים זה לא מסתייע.

מקרה כזה התרחש לא מזמן באינדיאנה, ארה"ב. אנחנו אף פעם לא הבנו את תרבות הלימוזינות של המקומיים, אך אין וויכוח על כך שהעסק פופולרי למדי שם (ומחלחל גם לארצנו). חבורה של בני נוער אמריקאים שכרה לימוזינה (קרייזלר C300 מוסבת) ליום של כיף לכבוד יום הולדת של חברם, ובדרך לאי שם ניסו לחצות מעבר פסי רכבת מוגבה.

מדובר במשימה פשוטה למדי עבור כל מכונית סבירה; לימוזינה אינה מכונית סבירה. בסיס הגלגלים הארוך באופן חריג (483 ס"מ או יותר במקרה של הקרייזלר המוארכת, בהתאם לגרסה) פוגם בזווית הגחון ומקשה עליה לעבור מעל מכשולים בולטים, למשל מעבר מוגבה של פסי רכבת. וכאשר היא פגשה אחד כזה, היא "התיישבה" עליו - ולא זזה. פשוט, עם גלגלים באוויר קשה להתקדם.

הנהג ובני הנוער הבינו את העתיד לקרות, יצאו החוצה - והחלו לצלם. כי אם כבר נתקעתם עם הלימוזינה שלכם על פסי רכבת והולך להיגרם נזק בשווי עשרות אלפי דולרים – כדאי שיהיה תיעוד לנכדים (ולרשתות החברתיות כמובן).

הרי לכם התיעוד שעונה לכולנו על שתי שאלות. מה יותר ארוך ומה יותר חזק – לימוזינה או רכבת?