ראלי ברסלאו נמשך שמונה ימים, בהם עוברים המתחרים בתנאי שטח קשים, החל משדות חרוכים ועד אזורים בוציים. ויודע כל מתחרה מתחיל, ובטח שניים וותיקים שכאלו, שבמרוצים בכלל, במרוצי ראלי בפרט, המזל משחק תפקיד גדול בתוצאה הסופית. ואם לשפוט לפי המקצים הראשונים, נראה שבראלי ברסלאו 2015 אלוהי התחרויות החליט לתת יד, רגל ודחיפה קלה לצוות הצוללת, אחרת קשה להסביר את מה שקרה.

יום שני, ה-29 לחודש, הצוות הישראלי נכנס ליום המרוץ השלישי בתחרות. שני סטייג'ים מחכים למתחרים, האחד בבוקר והשני בלילה.
ראלי ברסלאו 2015 – צרות והצלחות
צילום: yana stancheva, יח"צ

במהלך סטייג' הבוקר החל המנוע לגמגם, אך זה לא מנע מהם לחצות ראשונים(!) את קו הסיום. רק בזמן הטיפול לאחר המקצה הבינו את גודל הנזק – בוכנה מספר שלוש נשברה, וחלקי חילוף אין. מה עושים? ממשיכים. בשביל למזער נזקים, ניתקו את אספקת הדלק לצילינדר ובכך למעשה גרמו למנוע להמשיך ולפעול על חמישה צילינדרים בלבד, עם הספק נמוך משמעותית.

סטייג' הלילה הגיע. עם חמישה צילינדרים הצליחו לעקוף מתחרים, פחות בגלל שאון המנוע, יותר בגלל ניווט מעולה. אבל כמו בבוקר, גם כאן לא הכל זרם על מי מנוחות, והצוללת החליטה להצדיק את שמה – וצללה לתוך ביצה עד לגובה הדלתות. ניסיונות חילוץ עצמיים עלו בתוהו ורק אחרי שלושה ניסיונות חילוץ בעזרתה של משאית חולפת, הצליח הצוות להמשיך בדרכו. למרות ציפוי הבוץ, להם ולמכונה, ומצב הרוח השפוף בשל העיכוב, החליט להמשיך ולחצות את קו הסיום. אבל כאמור, כנראה שאלוהי התחרויות אוהב את הצמד מישראל – כשחצו את קו הסיום גילו כי הם הראשונים גם הפעם!

מערכת 'אוטו' מאחלת לצוות הצוללת הצלחה דומה גם בהמשך.
ראלי ברסלאו 2015 – צרות והצלחות
צילום: yana stancheva, יח"צ