שבע שנים לאחר שהציגה אודי את הדור הרביעי של אודי A4 (הוצג לראשונה ב-1994), נחשף היום (29.6) דגם חדש, ובאמתחתו מנועים חדשים, מקדם גרר מרשים ומשקל נמוך יותר.
הופעה ועוד
מבט ראשון עשו להטעות. עיצובה של אודי A4 החדשה מזכיר מאוד את הדגם היוצא, כאילו מדובר במתיחת פנים. למרות הדמיון, אודי מציינת שאין בדגם החדש אפילו משטח אחד הזהה לזה שהיה בדגם היוצא.
בחזית בולטות יחידות תאורה חדשות מסוג לד וסבכה קדמית הדומה לזו שב-TT החדשה. מאחור בולטים במיוחד יחידות תאורה עדכניות ופגוש חדש. התוצאה הכללית מאוד מודרנית, דינאמית אך לא בוטה, מאוד "אודי".
אאודי A4 החדשה
צילום: מנהל
ויש גם סטיישן
אין שינויים משמעותיים גם במידות הרכב. בסיס הגלגלים של A4 החדשה ארוך מקודמו ב-1 ס"מ (282 ס"מ), היא ארוכה ב-3 ס"מ מהדור היוצא (473 ס"מ), רחבה ממנו ב-1.5 ס"מ (184 ס"מ), ושומרת על גובה זהה עם 143 ס"מ. אודי מדווחת על הפחתת משקל של כ-120 ק"ג ביחס לדור היוצא.
בכל אופן, המרכב של הדגם החדש מתעלה עם מקדם גרר משובח של 0.23 בגרסת הסדאן.
בניגוד לעיצוב החיצוני, הדומה מאוד לזה של הדגם הפורש, עיצוב סביבת הנהג שונה לגמרי מזאת ששירתה עד כה, והוא עדכני ומודרני. במרכז הקונסולה המרכזית, בדומה לרבות אחרות, ניצב לו בגאון מסך גדול דמוי טאבלט, ודרכו ניתן לתפעל את מערכת ה-MMI שעברה מצדה עדכון. לוח המחוונים הפך כל-דיגיטלי (בדומה ל-TT) וניתן להציג דרכו את מערכת הניווט (ראה תמונה). מעבר לכך, באודי מדווחים על איכות חומרים משודרגת ורמת בידוד גבוהה מאשר בעבר.
אאודי A4 החדשה
צילום: מנהל
עדכני ומודרני יותר
הספק, מומנט וכו'
את אודי A4 החדשה יניעו מספר מנועי בנזין (TFSI) ודיזל (TDI), כולם מוגדשים, כולם היישר מהיצע המנועים של קונצרן פולקסווגן. בתחתית ההיצע יעמוד 1.4 ל' (טורבו בנזין) המספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ בטווח שבין 1500-3500 סל"ד. המנוע משודך לתיבה דו-מצמדית בת שבעה יחסי העברה, וזו מסייעת להאיץ את רכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות. באודי מתגאים בנתון צריכת דלק ממוצע שעומד על 20.4 ק"מ לליטר.
בנוסף יוצע מנוע TFSI בנפח 2.0 ליטר בשני הספקים. הראשון מייצר 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ ומשודך לאותה תיבה דו-מצמדית, ובעזרתה מאיצה ה-A4 ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות. בראש היצע הבנזין (בשלב זה) תעמוד גרסת ה-2.0 הבכירה עם הספק של 252 כ"ס ו-37.7 קג"מ בטווח שבין 1600-4500 סל"ד. גרסה זו מוצעת עם הנעה כפולה (קוואטרו) או קדמית ותיבה רובוטית דו-מצמדית, ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות (בגרסת קוואטרו, כמובן).
צילום: מנהל
8.9 שניות למאה בגרסת הבסיס
ההיצע כולל, כמובן, מספר מנועי דיזל, ואלה פחות רלוונטיים לנו. החסכוני שבהם – 2.0 ליטר, 150 כ"ס, 32.6 קג"מ – מסוגל לכסות לפי אודי 26.3 ק"מ לליטר; החזק בהיצע, 3.0 ליטר V6, מעמיד לרשות הנהג לא פחות מ-272 כ"ס ו-61.1 קג"מ(!). נציין רק שנתון מומנט זה זהה לזה של מרצדס C63 AMG היוצאת; עם זאת הוא נמוך מזה של הדיזל 3.0 ליטר משולש המגדשים של ב.מ.וו סדרה 3, המציע לנהג לא רק 313 כ"ס אלא גם 64.4 קג"מ; דיזל? בהחלט.
אודי A4 החדשה תוצג במסגרת תערוכת פרנקפורט הקרובה שתיפתח באמצע ספטמבר הקרוב. מאודי ישראל נמסר כי הדגם החדש יגיע ברבע האחרון של 2015.
צילום: מנהל
אצלנו ברבע האחרון של 2015