רכב הפנאי הבינוני של מרצדס GLK, מפנה את מקומו אחרי שבע שנות שירות. מחליף אותו דגם חדש – עם שם אחר, חלק מתכנית סימול הדגמים החדשה של מרצדס, עליה כבר דיווחנו.
שמו של הדגם החדש הוא "מרצדס GLC"; האות G (שטח; Gelände) מתייחסת לייעוד והאות C מייצגת את הבסיס, מרצדס C במקרה זה. דגם זה מתחרה ישירות ברכבי פנאי של יצרני יוקרה המבוססים על משפחתית-גדולה, כמו אודי Q5 (המבוסס על A4) וב.מ.וו X3 (המבוסס על סדרה 3), וחבריהם לקטגוריה. וכן, תהיה גם גרסת קופה-ארבע-דלתות (GLC קופה), אבל זו תוצג בשלב מאוחר יותר.
צילום: מנהל
הדומה והשונה
חיצונית, ה-GLC מצהיר באופן הברור ביותר מהו הדגם עליו הוא מבוסס. החזית דומה מאוד לזו של C, ואילו הפרופיל דומה לזה של C סטיישן, במעין גרסת פנאי מוגבהת. מאחור, ה-GLC נראה כבר מעט יותר קשוח יותר בזכות פגוש שחור גדול וכנפיים תפוחות. ועדיין, המראה הכללי אינו "שטחי" יתר על מידה. בשלב זה מרצדס לא מדווחת מהן מידות הרכב, אך מציינת כי הוא גדול מקודמו, מרווח יותר ולמרות זאת קל בכ-80 ק"ג ממנו.

תא הנוסעים דומה מאוד לזה של ה-C, ונראה כי הועתק כמעט בשלמותו. אותה "העתקה" כוללת את הקונסולה המרכזית, מסך הפיקוד הגדול של מערכת המולטימדיה, לוח המחוונים, פקד ה"טאצ'-פד" החדש שהוצג ב-C ועוד.

הדגם החדש יוצע עם המגוון העדכני של מערכות הבטיחות של מרצדס, כולל מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל ובנוסף לה גם מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכות התרעה על תנועה צולבת ורכב בשטחים מתים, "פרה-סייף" של מרצדס ועוד.
צילום: מנהל
מנועים וכו'
עם תחילת שיווקו יוצע GLC עם מנועי דיזל, בנזין ומערכת היברידית. מרצדס אינה מציינת את נפח מנוע הדיזל, אך כנראה מדובר ב-2.1 ליטר. גרסה אחת של מנוע זה, 220d, מפיקה 170 כ"ס ו-40.7 קג"מ. השנייה היא 250d עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.3 שניות ו-7.6 שניות בהתאמה; המהירות המרבית היא 210 קמ"ש ו-222 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18.1 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות.

גם בדיווח על מנוע הבנזין מרצדס אינה מציינת את נפחו אלא מתייחסת לכינוי, 250, ונראה כי מדובר במנוע 2.0 ליטר. מנוע זה מנפק 211 כ"ס ו-35.6 קג"מ, מה שמאפשר ל-GLC להגיע ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות, לסיים ב-222 קמ"ש ולצרוך ליטר כל 14 ק"מ.

כל הגרסאות האלה מצוידות במערכת ההנעה הכפולה של מרצדס (4-MATIC) ובתיבה אוטומטית בת תשעה הילוכים (9G-Tronic).
צילום: מנהל

הדגם החדש מוצע גם בגרסה היברידית נטענת-רשת (פלאג-אין). זו משלבת את מנוע הבנזין (211 כ"ס) עם מנוע חשמלי (116 כ"ס). על בסיס המצברים בלבד, יכול GLC לנוע בכוח המנוע החשמלי עד 34 ק"מ. הביצועים הם הטובים ביותר: 0 ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ומהירות מרבית של 235 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 38.4 ק"מ לליטר – טובה קרוב לפי שלושה מזו של מנוע הבנזין, פי שניים מזו של הדיזל. גם לגרסה זו הנעה כפולה, אך תיבת ההילוכים היא בת 7 הילוכים "בלבד" (7G-Tronic המוכרת).

מרצדס GLC יוצג לראשונה מול קהל במסגרת תערוכת הרכב בפרנקפורט שתפתח את שעריה ב-17 לספטמבר והוא צפוי להגיע גם אלינו.
צילום: מנהל