שנה וחצי לאחר השקתו בעולם, ובאיחור מסוים לעומת הצפי המקורי, לובינסקי מתחילה בשיווק סיטרואן C4 קקטוס. דגם חדש זה של סיטרואן מביא תכנון ועיצוב מקוריים ומושכים. קקטוס, טוענים רבים באירופה, מגדיר מחדש את המותג הצרפתי.
 
 
הקקטוס, שהגיע למקום השני בתחרות "מכונית השנה באירופה 2015", יוצע בתחילת הדרך רק עם מנוע 1.2 ליטר (3 צילינדרים) שמייצר 82 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית. למרות הנתונים הצנועים הביצועים סבירים עם 167 קמ"ש מרביים והאצה ל-100 קמ"ש ב-12.9 שניות. נתון המשקל, שעומד על 965 ק"ג בלבד, בהחלט תורם ליכולת כמו-גם לצריכת הדלק הממוצעת, עם נתון רשמי של 21.4 ק"מ לליטר.
 
תפיסה ייחודית
אחד המרכיבים הייחודיים בקקטוס הן כריות הגומי שמקיפות את הרכב ומגינות עליו מפגיעות חניה, לחיסכון בעלויות תיקונים בהמשך, ושמירה על ההופעה עד אז. ובעניין ההופעה, אותן כריות משמשות גם כפריט עיצובי וניתן להזמין אותן בצבעים חום, אפור או שחור. בנוסף, יש לציין (ולא לחיוב) כי בקקטוס אין אפשרות לפתוח את החלונות האחוריים.
 
בשלב זה יוצע סיטרואן C4 קקטוס ברמת גימור אחת המכונה 'פאן' (Fun). רמת גימור זו כוללת את מערך המולטימדיה המוכר של פיג'ו-סיטרואן הכולל דיבורית בלוטות', תפעול מההגה, בקרת אקלים, בקרת שיוט, ריפוד עור לגלגל ההגה, חישוקים קלים (16"), חיישני לחץ אוויר ועוד. המחיר ההתחלתי עומד על 90,000 שקלים - ובימים אלו המחיר יעמוד על 85,000 ש"ח במסגרת המבצע לעמיתי "חבר". בכל מקרה מדובר במחיר נמוך משמעותית מה-2008 המקביל מבית פיג'ו, אם כי זה האחרון נמכר במחיר דומה במבצעים.
 
סיטרואן C4 קקטוס יוצאת לדרך
צילום: מערכת אוטו, יצרן 
 
 
 
יש עתיד
צפי המכירות עומד על כ-600 יחידות לשנה, כך אנשי היבואן, ובנוסף לגרסה הידנית נשקלת אפשרות של ייבוא הגרסה הרובוטית. הדחיפה המשמעותית במכירות, כך נראה, תתקבל כאשר יחל שיווקה של הקקטוס בגרסת ה-1.2 ל' טורבו האוטומטית; מנוע זה מייצר 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ ולתיבה האוטומטית 6 הילוכים.
 
חטיבת כוח זו תגיע בקרוב גם ל-208 (עליה נהגנו במסגרת ההשקה) ובשנה הבאה גם ל-2008.