ההגדרה "סדנא" מפספסת את בראבוס. לחברה שנוסדה ב-1977 יש כיום ארבעה מבני ייצור ענקיים בשטח שמעל 100,000 מ"ר והיא הגדולה בעולם מסוגה. כיום בראבוס לא רק שמשפרת את כל דגמי מרצדס – והיא המשפר הגדול והחשוב שלה (מחוץ ל-AMG, השייכת לה) – אלא גם מעניקה טיפול-פנים למטוסי מנהלים וליכטות למיניהן.

בראבוס משפצת גם דגמים קלסיים, ואם יש לכם המון ממון, ממש המון, תוכלו לקנות, במצב מושלם, גם את 600 פולמן משנות השישים והשבעים וגם את SL300 כנפי השחף. ויש עוד.
צילום: מנהל

על הקצה ומעבר
בראבוס דוגלת בגישה של ללכת עד הסוף. ואז להוסיף. ב-2006 ייצרה את ה"סדאן המהירה בעולם בייצור סדרתי', ו-CLS רוקט הגיעה למהירות של 362 קמ"ש. לאחר גרסאות רוקט 800 ו-850, החליטו בבראבוס לשנות קידומת, ובז'נבה 2015 הוצגה רוקט 900 מבוססת מרצדס S65 AMG המפיקה 887 כ"ס, 152 קג"מ, 3.7 שניות ל-100 קמ"ש, 350 קמ"ש ומשהו כמו 3 מיליון שקלים בארץ (אבל עם מיסים).

ה-S האנטי סוציאלית הזו מובילה למשהו שראוי לבוא עמו בחברה מתוקנת. בראבוס הכריזה על B50 PowerXtra, דגם היברידי נטען-רשת המבוסס על מרצדס S500 היברידית.

ביצועים, באופן נקי
כדרכה, שיפרה בראבוס את מנוע הבנזין, וה-V6 המוגדש בנפח 3.0 ליטר מייצר כעת 385 כ"ס, 55 כ"ס יותר מאשר במרצדס המקורית. גם המומנט שופר, ל-56.1 קג"מ (48.9 קג"מ לפני השיפור). המנוע החשמלי, המייצר, 114 כ"ס ו-34.7 קג"מ, נשאר כשהיה.
צילום: מנהל

התוצאה ראויה לעיונם של שוחרי סביבה שהם גם בעלי ממון גם רוצים לתת בגז וגם לעשות זאת ברכב פאר. ההספק המשולב הוא 500 כ"ס, המומנט הכולל הוא 90.7 קג"מ והרכב הלא קל הזה, השוקל 2130 ק"ג, מגיע ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות – 0.3 שניות טוב מהמרצדס "הבסיסית". המהירות, במקרה זה, מוגבלת-מחשב ל-250 קמ"ש, כיאה לרכב המתייחס לצריכת דלק וזיהום. דרך אגב, נתוני צריכה וזיהום לא נמסרו.

הפאר, כדרכה של בראבוס, אינו מובלט אך נוכח בכל ס"מ; חישוקי "22 בחוץ, עור ואלקנטרה, עץ או סיבי פחמן בפנים – אבל הכל עשוי לתפארת. וכמובן, קצת יותר.
צילום: מנהל