מרצדס SLK המחודשת - בישראל ב-2016 - אוטו

מרצדס SLK המחודשת - בישראל ב-2016

את השינויים הפעם לא רואים מבחוץ – אבל מרגישים בביצועים ובצריכת הדלק

מרצדס החלה לשווק באירופה מהדורה מעודכנת של מרצדס SLK המתבגרת. מדובר בצעד מתבקש עבור המכונית, שהדור השלישי שלה נמצא איתנו עוד מ-2011. מתיחת הפנים של ה-SLK נעדרת שינויי עיצוב משמעותיים (מרצדס פרסמה תמונה אחת בלבד), מבפנים כמו גם מבחוץ, ועיקר השיפורים מתרכזים במערכת ההנעה של גרסאות הבסיס.

מנועים, תיבה
מרצדס הוציאה לגמלאות את מנוע הטורבו-בנזין 1.8 ליטר ובמקומו יוצע מנוע חדש, טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר. גם מנוע זה, כמו המנוע הפורש, יוצע בשתי רמות הספק. גרסת הבסיס, SLK200, מציעה, כמו בעבר, 184 כ"ס, אבל מומנט גבוה יותר: 30.6 קג"מ (27.5 קג"מ במנוע הקודם), זמין במלואו כבר ב-1200 סל"ד ונשמר כך עד 4000 סל"ד (1800-4600 סל"ד ב-1.8 ל'). ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש טובה ב-0.7 שניות מאשר קודם: 6.9 שניות, מול 7.6 שניות.
הגרסה היותר-חזקה, שתכונה מעתה SLK300 (במקום SLK250 עד כה), תסחוט מאותו מנוע 245 כ"ס (ב-5500 סל"ד, כמו בגרסה החלשה יותר) ו-37.7 קג"מ הזמינים כבר מ-1300 סל"ד ונשמרים כך עד 4000 סל"ד. נתונים אלה מהווים שיפור של ממש בהשוואה ל-204 כ"ס ו-31.6 קג"מ (ב-2000 סל"ד) בגרסה המוחלפת. מהדורה זו תגיע ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות, 0.8 שניות מהר יותר מ-6.6 שניות שדרשה הגרסה הפורשת. צריכת הדלק של שתי הגרסאות דומה למדי, עם 17.2-17.5 ק"מ לליטר ובכל מקרה מדובר בשיפור של 7% לעומת המנוע היוצא.

המנוע החדש יעביר את כוחו לגלגלים (האחוריים, כמובן) באמצעות תיבת הילוכים חדשה אף היא, 9G-TRONIC. לתיבה זו תשעה הילוכים והיא תוצע רק עם מנוע ה-2.0 טורבו החדש; גרסאות 350 ו-AMG לא יזכו לתיבה הזו בגלגול הנוכחי (וימשיכו לעשות שימוש בתיבת ה-7G-TRONIC המוכרת עם שבעה הילוכים) אך ייתכן ויצוידו בה בגלגול הבא שייחשף ב-2017 וייקרא SLC. גרסה נוספת שכן תעשה שימוש בתיבה החדשה היא זו המצוידת במנוע דיזל: 204 כ"ס, 6.6 שניות ל-100 קמ"ש, טווח נסיעה של 1364 ק"מ ו-0% סיכוי להגיע לכבישי ישראל.

ויש עוד
יתר השינויים הם בחזקת עדכונים ויישור קו עם המקובל תעשייה. כל הגרסאות יצוידו במערכת ECO לדימום והתנעה ברמזור (כן, כולל AMG); ממשק תפעול משופר לנהג שיכלול מעתה גם גלישת אינטרנט מהירה ברשת LTE; פקדים להעברת הילוכים מההגה, שיהיו תקניים בכל הגרסאות האוטומטיות. האבזור הבטיחותי שופר אף הוא ויכלול מערכת התראה מפני עייפות הנהג ומערכת להתראה על סכנת התנגשות, כולל בלימה אוטונומית.

מקבוצת כלמוביל, יבואני מרצדס לישראל, נמסר כי הדגם המחודש יגיע לישראל ב-2016. טרם נמסרו מחירים ומפרטי אבזור סופיים.
גרסת ה-AMG לפני מתיחת הפנים. צילום: אילן קליין, מתוך גיליון "אוטו" 351 (מאי 2015)
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות