טויוטה חושפת היילקס חדש - אוטו

טויוטה חושפת היילקס חדש

הדור השמיני לטנדר האייקוני נושא עמו חידושים משמעותיים בכל התחומים

טויוטה חשפה היום (חמישי) את טויוטה היילקס החדש – דור שמיני בשושלת ארוכה ועתירת מוניטין. ההיילקס, עם 16 מיליון יחידות שירדו מפס הייצור מאז 1968 והופצו בלמעלה מ-180 מדינות ברחבי העולם, יצר לעצמו תדמית קשוחה על בסיס יכולות העבירות והשרידות שהפגין.

היסטוריה עשירה
מעטים הדגמים המשרתים צרכים מגוונים כל כך במקומות רבים כל כך. את ההיילקס ניתן למצוא הן כמוביל חבורות מטיילים בספארי באפריקה והן כנושא מקלע כבד בצבאות וגם בארגונים צבאיים שונים, כולל גם ארגוני טרור למיניהם. ההיילקס, בפשטות, מככב עשרות שנים בסרטי טבע ובמהדורות חדשות.

גם טופ גיר תרמה לתדמית הטנדר-הנוסע-בכל-מצב, עם ההיילקס האדום שעבר התעללות קשה במיוחד אצל ג'רמי קלארקסון, במסגרת הפרויקט Killing a Toyota; הטנדר הונע גם אחרי שנשרף, הוטבע ונמעך.

לחדשות בהרחבה
עשר שנים לאחר שהוצג הדגם הנוכחי מציגה טויוטה היילקס חדש לחלוטין. העיצוב, הן מבפנים והן מבחוץ, שונה לחלוטין ומיישר קו עם דגמי טויוטה האחרונים, כולל תאורת LED המשתלבת בסבכה הקדמית. ניכר שהושקעה מחשבה רבה במופע החיצוני, וניתן לראות זאת בתפיחות מעל מכסה המנוע או בכנפיים הרבועות למראה, המשדרות מראה שרירי ומוצק.

פנים הרכב עבר גם הוא מהפכה של ממש – הוא מעוצב למשעי ואמור להיות איכותי ומאובזר מתמיד. הפרט הבולט בתא הנוסעים הוא מסך מגע הנראה כטאבלט ה"מונח" בלב הקונסולה המרכזית. הפרט הבולט לא-פחות בתא הנוסעים הוא היעדרו של הבורר הידני בתיבת ההעברה; ההיילקס נפרד ממנו לשלום לטובת בורר חשמלי.

שיפורים גם בשלדה
מבנה השלדה, לעומת זאת, נותר כמתבקש כמו בעבר: שלדת סולם, סרן אחורי חי וקפיצי עלים. המבנה זהה, אבל השלדה, כך טויוטה, חדשה וקשיחה מקודמתה וקפיצי העלים חדשים גם הם. טויוטה מדווחת כי בפיתוח הדור החדש הושם דגש על עידון הנסיעה ועל שיפור בבידוד הרעשים. גם הבטיחות שודרגה ולהיילקס החדש גם שבע כריות אוויר. בכל הקשור ליכולת הדינמית מציינת טויוטה כי התנהגות הכביש (כן, בהיילקס) זכתה להתייחסות מעמיקה.

לטענה זו יש גיבוי באפשרויות הבחירה המוצעות ללקוחות. אלה יכולים לבחור – לראשונה – באחד משלושה סוגי כיול למתלים: Heavy Duty, לעבודה מאומצת; Comfort, לנהיגה בדרכים סלולות; Standard, לשילוב בין שני סוגי הכיול הקודמים.

כמו כן, בנוסף לאפשרות הבחירה המקובלת בין גרסת 2x4 לגרסת 4x4 מוגבהת, ניתן להזמין גם גרסת 2x4 מוגבהת עם מתלי Heavy Duty. המידות, יחד עם זאת, לא השתנו בהרבה – בסיס הגלגלים (308.5 ס"מ) והגובה (182 ס"מ) נותרו כשהיו, בעוד שממד האורך צמח ב-8 ס"מ (533.5 ס"מ) והרוחב ב-2 ס"מ (185.5 ס"מ). כושר נשיאת המשקל יעמוד על כ-1240 ק"ג - הגבוה מסוגו בסגמנט.

מנועים חדשים
ההיילקס החדש מציע חידושים גם בתחום יחידות ההנעה, עם שני מנועי דיזל, שני מנועי בנזין (2.7 ליטר ו-V6 בנפח 4.0 ליטר) ושתי תיבות הילוכים. מנועי הדיזל, שהם היותר-רלוונטיים עבור השוק הישראלי, מוצעים בנפחי 2.4 ליטר ו-2.8 ליטר. אלו מנועים חדשים לחלוטין שפותחו תוך מתן דגש על זמינות כוח וחיסכון בדלק - ובעניין זה טוענת טויוטה לחיסכון של 10% בצריכה בשני המנועים.
מנוע ה-2.8 ליטר מחליף את מנוע ה-3.0 ליטר הוותיק (171 כ"ס) ומציע 177 כ"ס ב-3400 סל"ד ו-45.9 קג"מ (25% יותר מאשר במנוע היוצא) ב-1600 סל"ד. מנוע ה-2.4 ליטר מחליף את ה-2.5 ליטר (144 כ"ס) ומספק 150 כ"ס ב-3400 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-1600 סל"ד. תיבות ההילוכים – ידנית ואוטומטית, שתיהן עם 6 הילוכים – חדשות גם הן.

וגם לשטח
חובבי השטח ביניכם ימצאו עניין במידת הצמיגים ששונתה מעט; הרוחב והחתך נותרו כבעבר (265/65), אולם גודל החישוק הוגדל ל-18", מה שמעיד על קוטר גלגל 31.6" (המפרט כולל גם אפשרות לחישוקים קטנים יותר). מנגד, על מנגנון הנעילה לדיפרנציאל האחורי טרם נמסר מידע; אפשר רק לקוות שהאופציה לנעילה מלאה לדיפרנציאל האחורי תישאר גם בדגם החדש. טרם פורסמו נתונים של זוויות גישה, נטישה, בטן או מרווח גחון.

מיוניון מוטורס, יבואני טויוטה לישראל, נמסר כי טויוטה היילקס החדש יגיע לישראל ברבעון האחרון של 2015. מחירים ורמות אבזור ייקבעו לקראת תחילת היבוא.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות