אודי לוקחים ברצינות את מפגש הרכב בוורטרסי, אוסטריה, שמושך אליו אלפי חובבי רכב מכל אירופה. כמה ברצינות? מספיק כדי לבנות במיוחד קונספט על בסיס אודי TT, כזה שגורם ל-TTS (עם 310 כ"ס) הספורטיבית להרגיש חיית מחמד עדינה ומבויתת – זה עוד לפני שהגענו לחלק המכני... הביטו בעצמכם בתמונות, ונראה לנו שתסכימו איתנו – ה-TT מעולם לא נראתה קרבית יותר.

אודי TT קלאבספורט קונספט
צילום: מנהל
ה-TT מעולם לא נראתה קרבית יותר
אבל, וסלחו לנו על המעבר החד, העיצוב אינו הסיפור כאן. עם כל הכבוד לנתון רוחב של 1.97 מטר, נתון המקובל יותר בסגמנט מכוניות-העל (או המשאיות...), מה שמעניין באמת זה מה שקורה מתחת למכסה המנוע. בתא המנוע תגלו שלושה מגדשים – שניים חשמליים ואחד מגדש טורבו קונבנציונאלי. הם עוזרים למנוע בנזין, שנפחו 2.5 ליטר, להפיק לא פחות מ-592 כ"ס ו-66.3 קג"מ.
המגדשים החשמליים מאפשרים קבלת גדישה מיידית בסל"ד נמוך ובינוני, בעוד מגדש הטורבו הגדול דואג לגדישה בסל"ד גבוה, וכך נחסך הטרייד-אוף הקלאסי בין שני הדברים. אם תרצו, מדובר ברעיון דומה לרעיון שעמד בבסיס מנוע הטווין-צ'ארג' של פולקסווגן, ששילב בין מגדש-על למגדש-טורבו, אלא שבניגוד למגדש-על, מגדש חשמלי אינו צורך כח כשאינו פעיל.
אודי TT קלאבספורט קונספט
צילום: מנהל
שילוב בין מגדשים חשמליים למגדש טורבו מביא ל-592 כ"ס!

את הכח מעביר המנוע אל ארבעת הגלגלים (כמובן...) דרך תיבה ידנית בת שישה יחסי העברה, עם בורר הילוכים אה-לה פרארי. המתלים, כך מספרת אודי, מתכווננים, והמשקל עומד על 1396 ק"ג.
הביצועים הם בדיוק מה שאנו מצפים לו מיחס הספק\משקל שכזה. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת רק 3.6 שניות, והמהירות המרבית הינה 309 קמ"ש, טרטוריה של מכוניות ספורט רציניות דוגמת פורשה 911 טורבו.
אודי TT קלאבספורט קונספט
צילום: מנהל
גם תא הנוסעים זכה לטיפול המתבקש
על התאוטה אחראים בלמים קראמיים (הקדמיים בקוטר 370 מ"מ), הנמצאים בתוך חישוקי 20", לא פחות, ועל הקשר עם הכביש אחראיים צמיגים ברוחב 275 מ"מ בחתך נמוך מאוד (30).

כצפוי, האגרסיביות החיצונית חודרת גם פנימה, וכוללת שפע סממנים מעולם המירוצים: החל מכיסאות מרוץ (באקטים) ועד חגורות מרוצים (רתמות).

אודי TT קלאבספורט קונספט
צילום: מנהל