ניקו רוזברג השיג את ניצחונו הראשון העונה בגרנד-פרי הספרדי שנערך ב"מסלול של קטלוניה" בברצלונה. זה היה סוף שבוע מצוין לנהגה של מרצדס שלמעשה שלט במירוץ לכל אורכו. הוא היה הפעם מהיר מחברו לקבוצה, לואיס המילטון, גם בהקפות הדירוג, ובמירוץ ניצח בפער נאה למדי. עבור מרצדס היה זה סוף שבוע מצוין, ובו הוכיחה, שוב, שהיא הקבוצה החזקה ביותר בזירה כרגע. כל הקבוצות שיפרו באופן מהותי את המכוניות שלהם לאחר המירוצים הראשונים ועם הגעת קרקס הפורמולה 1 לאירופה. המירוץ בברצלונה, בכל אופן, הפגין שלא חל שינוי מהותי במאזן הכוחות.

מה שקרה במסלול, נשאר במסלול
המילטון, שעדיין מוביל באליפות הנהגים בהפרש נאה, זינק באופן בינוני למדי ואיבד את המקום השני לסבסטיאן פטל בפרארי. תקלה בהחלפת הצמיגים הראשונה אף אפשרה לפטל להגדיל את הפער מהמרצדס של המילטון. ואולם אז הימרו במרצדס על החלפת צמיגים מוקדמת להמילטון במחיר עצירה נוספת (וגם בצעו שינוי קל בכיוון האירודינאמי של המכונית). משלב זה הפך המילטון (דווקא על צמיגים שנחשבים איטיים יותר) למהיר על המסלול. והצליח לצאת מרחבת הטיפולים לפני פטל בעצירה הנוספת שלו. מכאן ועד לסיום לא הייתה לפטל תשובה לבעיה שהמילטון הציב בפניו, והוא נאלץ להסתפק במקום השלישי.
פורמולה 1, ספרד: רוזברג מנצח
צילום: מנהל

מאחור, ניסה נהגה השני של פרארי, קימי ראיקונן, לעקוף את ואטרי בוטאס בוויליאמס ולעלות למקום הרביעי. ואולם ראיקונן, שלאורך כל סוף השבוע לא היה מרוצה ממכוניתו, נאלץ לבסוף להסתפק במקום החמישי. שישי סיים פיליפה מאסה בוויליאמס, לפני דניאל ריקרדו ברד-בול ורומן גרוז'אן בלוטוס. קרלוס סיינז ג'וניור הספרדי בטורו-רוסו הפתיע את כולם כאשר השיג את המקום החמישי במקצה הדירוג. ואולם במירוץ עצמו היו מכוניות טורו-רוסו מהירות פחות וסיינז הסתפק במקום התשיעי לפני דניל קוויאט ברד-בול השנייה.

והגיבור המקומי? רבים ציפו שפרננדו אלונסו יביא את הנקודות הראשונות העונה למקלארן-הונדה, אבל הוא נאלץ לפרוש באמצע המירוץ אחרי שאיבד את הבלמים וכמעט דרס את המכונאים שלו בכניסה לרחבת הטיפולים. בטון סיים במקום ה-16 – עדות לכך שמקלארן, למרות השיפור שהובטח, עדיין רחוקה מהמובילים.
פורמולה 1, ספרד: רוזברג מנצח
צילום: מנהל

גרנד-פרי ספרד
1. ניקו רוזברג – מרצדס
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. סבסטיאן פטל – פרארי
4. ואטרי בוטאס – וויליאמס
5. קימי ראיקונן – פרארי
6. פיליפה מאסה – וויליאמס
7. דניאל ריקרדו – רד-בול
8. רומן גרוז'אן – לוטוס
9. קרלוס סיינז – טורו-רוסו
10. דניל קוויאט – רד-בול

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 111 נק'
2. ניקו רוזברג – 91 נק'
3. סבסטיאן פטל – 80 נק'
4. קימי ראיקונן – 52 נק'
5. ואטרי בוטאס – 41 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 202 נק'
2. פרארי – 132 נק'
3. וויליאמס – 81 נק'
4. רד-בול – 30 נק'
5. סאובר – 19 נק'
פורמולה 1, ספרד: רוזברג מנצח
צילום: מנהל