חטיבת היבוא המקביל של חברת אלבר ממשיכה להרחיב את מבחר הדגמים שהיא מייבאת. וכך, אחרי הונדה סיוויק קופה, מגיע תורה של טויוטה אבלון (כשמו של אי באגדות המלך ארתור). דגם זה, המוגדר בצפון-אמריקאית כ"מכונית בגודל מלא", מקביל בממדיו למכוניות הסלון של אירופה, ומתחרה בקרייזלר 300, פורד טאורוס ושברולט אימפלה. אוואלון גדולה מאשר טויוטה קאמרי וארוכה מלקסוס ES, אתן היא חולקת פלטפורמה.

זוהי מכונית הדגל של טויוטה בצפון-אמריקה ובמזרח-התיכון. הדור הרביעי לשושלת אבלון – שפותחה בעיקר עבור השוק האמריקני ומיוצרת מ-1994 – הוצג ב-2012 במקביל לקאמרי. גם היא, כמו קאמרי, עברה בתחילת 2015 מתיחת פנים.
טויוטה אבלון: עכשיו בישראל
צילום: מנהל
השונה והשווה
לאבלון בסיס גלגלים של 282 ס"מ, גדול ב-5 ס"מ מזה של קאמרי, והמרכב ארוך משמעותית: 496 ס"מ בהשוואה ל-480 ס"מ. הרוחב הוא 183 ס"מ (180 ס"מ בקאמרי) ואילו ממד הגובה נמוך במעט: 146 ס"מ (147 ס"מ בקאמרי). לקסוס ES קצרה מאבלון ב-6 ס"מ; שאר הממדים כמעט זהים.

בנוסף לממד האורך הגדול משמעותית, בולט גם המופע החיצוני של המכונית, עם חזית מוחצנת מאוד בעיקר בגלל סבכה ענקית ובוהקת; מאוד רחוק מההופעה הסולידית של קמארי.

אלבר תשווק את האבלון עם חטיבת הכוח ההיברידית של טויוטה. זו משלבת מנוע בנזין 2.5 ליטר (156 כ"ס) ומנוע חשמלי (144 כ"ס) ליצירת הספק משולב של 200 כ"ס. בתרגום לביצועים מקבלים 8 שניות ל-97 קמ"ש, 190 קמ"ש ו-16.9 ק"מ/ליטר.
טויוטה אבלון: עכשיו בישראל
צילום: מנהל
תמורה ועלות
כמו בשאר הדגמים אותם מייבאת אלבר, גם אבלון תוצע עם מערך מולטימדיה עשיר שכולל אפשרות לניווט בוויז, מצלמה אחורית ומערך ההתרעה של מוביל-איי. רשימת הציוד התקני תכלול גם עשר כריות אוויר, גג נפתח, חישוקי 17" קלים, כיוון חשמלי למושבים המוצעים בריפוד עור, בקרות אקלים ושיוט ועוד.

טויוטה אבלון תוצע בארץ בשתי רמות גימור: פרמיום ב-260,000 שקלים וטורינג ב-270,000 שקלים. לטורינג מערך מולטימדיה מתקדם יותר של טויוטה וזיכרונות לכיוון המושבים.
טויוטה אבלון: עכשיו בישראל
צילום: מנהל