פולקסווגן הכריזה על דגם חדש לטרנספורטר, המסחרית המאוד וותיקה שלה. פולקסווגן טרנספורטר הוצג ב-1950, אז על בסיס החיפושית, עם מנוע אחורי מקורר מים. הדור החדש (T6) מוצג בדיוק 12 שנים(!) לאחר הדגם הקודם – ולאחר "המתנה" ארוכה ולא מעט דגמי קונספט.

במהלך השנים נמכרו למעלה מ-12 מיליון יחידות, והדגם הנוכחי תרם 2 מיליון יחידות לנתון הכולל הזה.
קריירה בענף המסחר
הדור הראשון ההוא הפך להיות גם לאחד האייקונים של עולם הרכב, כאשר היה ל"מוביל הנוסעים" הרשמי(?) של הצעירים של שנות השישים, חצה אתם את ארה"ב וזכה לטיפול אמנותי בהתאם.
פולקסווגן טרנספורטר – הדור השישי
צילום: מנהל

ב-1990 הוצג הדגם הראשון (T4) עם הנעה ומנוע קדמיים, זונח את מורשת החיפושית – ופותח בקריירה עשירה עוד יותר של רכב רב-גוני. טרנספורטר מוצע כואן סגור, קומבי, רכב להולכת נוסעים, טנדר ורכב-שלדה; שני האחרונים עם תא-נהג יחיד או כפול. המפרט כולל שני בסיסי גלגלים (300 ו-340 ס"מ), שתי מידות אורך וארבע מידות גובה בגרסאות הסגורות.

בנוסף לייעוד המסחרי, מוצע טרנספורטר כמיניוואן למשפחה (קראוול), בגרסה מפוארת במיוחד (מולטיוואן) ורכב למחנאות (קאמפרואן).

הדגם החדש, כך פולקסווגן, משופר מקודמו בבטיחות, בנוחות, ביכולת הדינמית, בצריכת הדלק ומוצע במחיר כניסה נמוך יותר.

אגף התנועה
עיצוב הדגם החדש אינו שונה משמעותית מזה של הדגם הקודם, והחזית קרובה לזאת של מכוניות הנוסעים של פולקסווגן. גם סביבת הנהג שומרת על מופע פולקסווגני כמיטב המסורת.
פולקסווגן טרנספורטר – הדור השישי
צילום: מנהל
פולקסווגן מכריזה כי לדגם החדש מנוע דיזל חדש. מנוע ה-2.0 ליטר הזה, 'EA288 Nutz', פותח ל"עבודה קשה". המנוע מוצע עם 4 רמות הספק לבחירה: 84 כ"ס, 102 כ"ס, 150 כ"ס ו-204 כ"ס. בהיצע גם בנזין מוגדש, גם הוא בנפח 2.0 ליטר, וההספק המוצהר הוא 150 ו-204 כ"ס. השיפור בצריכה הוא של ליטר, ויחד עם מערכת דימום/התנעה תקנית, השיפור הכולל מגיע ל-15%. אין נתוני מומנט וביצועים ולא נמסרו פרטים על תיבות ההילוכים.

פולקסווגן מציינת כי לטרנספורטר החדש יש "בקרת שיוט דינמית" (DCC; ר"ת של Dynamic Cruise Control). למערכת זאת שלושה מצבים: נוחות, רגיל וספורט. בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית אחראים לשינוי התנהלות הרכב בנסיעה לפי בחירת הנהג. בולמים אלה תורמים גם ליכולת דינמית משופרת ולהיגוי טוב יותר. לגרסאות ההנעה הכפולה אופציה לבקרת מורד, ולטרנספורטר גם מערכת לייצוב נגרר.

מערכות הבטיחות שודרגו, ואלה כוללות (חלקן אופציה) בקרת מרחק עם אזהרות, כולל בלימה מלאה בעיר (מ-30 קמ"ש ומטר). מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, עם יכולת לבלימה מלאה, גם היא ברשימה. עוד במערכות: בלימה נוספת לעצירה מלאה לאחר תאונה; תאורה אוטומטית לאורות מעבר ודרך; "אזהרת נהג", אתראה על נהיגה לא סדירה (והמלצה למנוחה).
פולקסווגן טרנספורטר – הדור השישי
צילום: מנהל

בנוסף, יש לנהג שליטה קולית על מערכות תקשורת ברכב, ופנייה לנוסעים אינה מחייבת הפניית ראש, אלא מגיעה אליהם דרך הרמקולים של מערכת השמע. אותה גישה של "עיניים בכביש" הביאה לפיתוח צג מגע "6.33 המופעל על-ידי חיישני קרבה.

בכל הקשור לענייני עבודה, מציינת פולקסווגן אופציות לסגירה אוטומטית של הדלת האחורית ומערכת הפעלה חשמלית לכל הדלתות.

עסקים כרגיל
לרגל השקת הטרנספורט החדש, מציעה פולקסווגן מהדורה מיוחדת למולטיוואן, כולל צביעה דו-גונית. לפי פולקסווגן, מחיר גרסת הכניסה העומד על 23,000 אירו, נמוך מאשר קודם. מחיר גרסאות מולטיוואן מתחיל ב-30,000 אירו.
פולקסווגן טרנספורטר – הדור השישי
צילום: מנהל