קאדילק נוסדה אי אז בתחילת המאה הקודמת, ב-1902. שבע שנים מאוחר יותר נרכשה על-ידי ג'נרל מוטורס, והפכה להיות מותג היוקרה שלו – ושל אמריקה. קאדילק ירדה מגדולתה לפני כשלושה עשורים – וכעת היא בדרכה לפסגה; זו בכל אופן מטרתה המוצהרת.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על דגמי קאדילק חייג ל-3262* או לחץ כאן


מכונית פאר
כדי להיות באמת בצמרת מכוניות הנוסעים, מותג חייב שתהיה לו מכונית פאר. קאדילק מציגה דגם כזה בתערוכת ניו יורק שנפתחה היום (1.4), וזה יתייצב מול אודי A8, ב.מ.וו 7, יגואר XJ, לקסוס LS ומרצדס S.

קבלו את קאדילק CT6.

מבט חטוף יספיק כדי לדעת של מי המכונית הזו. קו העיצוב המוכר משאר דגמי קאדילק מוצא ביטוי גם כאן: מרכב בעל קווים זוויתיים, יחידות תאורה אופקיות עם תאורת לד "הנוזלת" מטה מן הפנס, וכמובן סבכה קדמית גדולה במרכז החרטום הבולט.

קאדילק CT6: מול הצמרת העולמית
צילום: מנהל

קאדילק CTS בגרסה מוזלת

מספרים ונתונים
מידות ה-CT6, כצפוי, נדיבות למדי. בסיס הגלגלים ארוך כנדרש ממכונית כזאת: 311 ס"מ. ממדי המרכב נדיבים. אורכה עומד על 518 ס"מ, רוחבה 188 ס"מ וגובה 147 ס"מ.

למרות שמידותיה גדולות, משקלה נמוך מאוד, פחות מ-1680 ק"ג. לכך אחראים שלדה עשויה אלומיניום ושימוש נדיב בחומרים מורכבים. זה משקלה של מכונית הסלון קאדילק CTS הקטנה יותר ושאר חברותיה לסגמנט.

קאדילק CT6 תוצע עם שלושה מנועים: האחד בנפח 2.0 ליטר, 4 צילינדרים, מוגדש, והספקו 265 כ"ס; השני בנפח 3.6 ליטר, 6 צילינדרים, אטמוספרי עם 335 כ"ס; השלישי נפחו 3.0 ליטר, טווין טורבו, 6 צילינדרים וההספק הוא הגבוה ביותר – 400 כ"ס. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, וזו תעביר את הכוח אל צמד הגלגלים האחורי. בנוסף, תהיה לקאדילק המפוארת אופציה להנעה כפולה. נתוני הביצועים לא נמסרו, אך יש להניח שלמרות שהמנועים אינם החזקים בסגמנט, נתון המשקל הנמוך צפוי לפצות על כך.

קאדילק CT6: מול הצמרת העולמית
צילום: מנהל

קאדילק CTS-V החדשה נחשפה – והיא חזקה מתמיד

פאר והדר
תא הנוסעים עשיר ומכובד וקווי העיצוב בו פשוטים ונקיים. סביבת הנהג משלבת פאר מהסוג הישן - ריפודי עור ודיפוני עץ – עם מערכות מידע ובידור מתקדמות בתצוגה וירטואלית. בין השאר, יש ל-CT6 מצלמה המצלמת בזווית 360 מעלות, לתצוגה היקפית של המכונית במסך המרכזי, וניתן אפילו להקליט זאת (עם הפורצים, הסליחה). לקאדילק מערכת לראיית לילה שמסייעת לזהות אנשים או בעלי חיים באמצעות חתימת חום, וזו מקרינה את המידע על הצג המרכזי. כמובן שתמצאו את שאר הפינוקים המכובדים, החל ממושבי עור מחוממים/מקוררים, דרך אפשרויות עיסוי ועד מערכת שמע יוקרתית – ותחזיקו חזק: 34 רמקולים.

קאדילק CT6: מול הצמרת העולמית
צילום: מנהל

מקאדילק ישראל נמסר כי המכונית תגיע ברבעון האחרון של 2015.