ביום ראשון הקרוב תצא לדרך במלבורן שבאוסטרליה עונת הפורמולה 1 של 2015, עם עשר קבוצות ועשרים נהגים. לפחות כרגע ההערכות הן שמרצדס תוסיף להיות הקבוצה החזקה בזירה, לפחות בתחילת העונה. גם וויליאמס צפויה להציג יכולת גבוהה, ואילו פרארי הפתיעה במבחנים והפגינה קצב טוב. נראה שהקבוצה עברה שיפור מהותי לקראת 2015, וגם סבסטיאן פטל, אלוף העולם ארבע פעמים שעבר לשורותיה, יוסיף ללא ספק לתנופה.

אחת החדשות הגדולות השנה היא חזרתה של הונדה לזירה כיצרנית מנועים עם קבוצת מקלארן. לפחות במבחנים נראתה ההתאקלמות שלה קשה עם בעיות אמינות חריפות, אז אל תצפו לתוצאות מרהיבות בתחילת העונה. אם לא די בכך, הרכש החדש של מקלארן, פרננדו אלונסו, נפצע בתאונה במהלך המבחנים ולא יתייצב למירוץ הפותח באוסטרליה.

צילום: מנהל
סבסטיאן פטל ופרארי. השנה הזו תהיה מוצלחת עבורם?

האיש שמאחורי המנוע של רנו
לקראת פתיחת העונה נפגשנו עם סיריל אביטבול, האחראי החדש יחסית על חטיבת רנו ספורט F1 שמייצרת את מנועי פורמולה 1 עבור קבוצות רד-בול וטורו-רוסו. רנו כזכור זכתה עם רד-בול בארבע אליפויות עולם רצופות, אך השנה שעברה הייתה קשה למדי עבורה.

"אנחנו מרגישים שאנחנו במצב טוב יותר מאשר בשנה שעברה" מספר אביטבול "אבל הבעיה היא שכולם השתפרו. הונדה לטעמי נראית כרגע באותו מצב בעייתי בו היינו אשתקד.

"האמינות של המכוניות והמנועים תהיה מאוד חשובה השנה, ואנחנו מרגישים שאנחנו במצב טוב כאן. אבל אנחנו לא בטוחים היכן אנחנו עומדים בתחום הביצועים, כי הרבה קבוצות שיחקו משחקים במבחני טרום העונה. אני יודע שרד-בול עוד לא הראתה את הכל וכך גם פרארי, אז במירוץ הראשון במלבורן נלמד הרבה".

לאביטבול יש גם ציפיות לא קטנות מהקבוצה השנייה שמשתמשת השנה במנועי רנו: "אני חושב שטורו-רוסו תהיה מאוד טובה השנה. יש להם נהגים טובים ומכונית טובה והם יכולים להיות מהירים מרד-בול בתחילת השנה".

צילום: מנהל
סיריל אביטבול. האחראי החדש יחסית על חטיבת רנו ספורט F1

האם האמינות שלכם שופרה?
"כן, בפירוש ובהרבה. אנחנו מתכוונים להיות אמינים השנה כמו שהיינו בתחילת העונות בהם השתמשנו במנועי ה-V8 הישנים. מבחינת ביצועים אנחנו רוצים לצמצם למחצית את היתרון של מרצדס בסוף השנה.

"המטרה שלנו היא להגיע בסוף עונת 2015, לרמה בה מרצדס נמצאת כבר כעת, עם פתיחתה. ברור שככל שיעבור הזמן נשתפר. אנחנו כרגע במקום בעקומה בו ניתן לשפר הרבה. מרצדס כבר נמצאת במקום בו קשה יותר לשפר הרבה ללא מאמץ גדול, אז אני מאמין שמתישהו העסק יתאזן".

הראיון המלא עם סיריל אביטבול יפורסם במגזין אוטו, בגיליון 350

צילום: מנהל
הונדה חזרה לספק מנועים למקלארן. זו תמיד סיבה לחייך

לוח זמנים – עונת 2015
1. אוסטרליה (מלבורן) – 13-15 מרץ
2. מלזיה (קואלה-לומפור) – 27-29 מרץ
3. סין (שנחאי) – 10-12 אפריל
4. בחריין (סקהיר) – 17-19 אפריל
5. ספרד (קטלוניה) – 08-10 מאי
6. מונקו (מונטה-קרלו) – 22-24 מאי
7. קנדה ( מונטריאול) – 5-7 יוני
8. אוסטריה (ספילברג) – 19-21 יוני
9. בריטניה (סילברסטון) – 3-5 יולי
10. גרמניה (הוקנהיים, לא סופי) – 17-19 יולי
11. הונגריה (בודפשט) – 24-26 יולי
12. בלגיה (ספא) – 21-23 אוגוסט
13. איטליה (מונזה) – 4-6 ספטמבר
14. סינגפור – 18-20 ספטמבר
15. יפן (סוזוקה) – 25-27 ספטמבר
16. רוסיה (סוצ'י) – 09-11 אוקטובר
17. ארצות הברית (אוסטין, טקסס) – 23-25 אוקטובר
18. מכסיקו (מקסיקו-סיטי) – 30 אוקטובר-1 נובמבר
19. ברזיל (סאו-פאולו) – 13-15 נובמבר
20. אבו-דאבי (יאס-מרינה) – 27-29 נובמבר

צילום: מנהל
רד בול. משתמשת במנוע מתוצרת רנו