ארגון Euro NCAP פרסם את תוצאות מבחן הריסוק שערך לדגם החדש של אודי TT, הקופה החדשה שהוצגה בז'נבה לפני שנה. בנוסף, נבחנה המסחרית הבינונית (2.8 טון) רנו טרפיק/אופל ויוארו (אותו אוטו), המוצעת גם כמיניוואן בגודל מלא.

שינויים בהרגלי הריסוק

מבחן זה, ראשון ב-2015, מביא שינויים במבחני הריסוק של הארגון. המבחן כולל כעת גם פגיעה בעצם ברוחב מלא של הרכב. מלוא הנקודות של הריסוק החזיתי המלא הזה מצטרפות, שווה בשווה, לנקודות המושגות בריסוק חלקי של חזית הרכב, כפי שהיה מקובל עד כה.

הבובות הן מדגם חדש, WorldSID, ולפי הארגון מאפשרות לקבל הערכה טובה יותר של תוצאות הריסוק.

מבחן ריסוק לאודי TT: ארבעה כוכבים. בלבד
צילום: מנהל
חדש! פגיעה בעצם רוחב מלא של האוטו

אין שינויים במבחן הבטיחות לילדים, אבל התנאים לקבלת ציון נתון הוחמרו. הדרישות ביחס למבחן ההגנה על הולכי רגל הורחבו, והן מתייחסות לפגיעה בחלק העליון של הרגליים – בלי קשר למבנה הרכב – ולא רק לאופן בו הפגוש פוגע.

ארגון Euro NCAP מציין כי דרישות נוספות אלה (מבחן החזית המלא, המבחן להולכי רגל) והעלאת רף הדרישות למבחן ההגנה על ילדים, מביאות לכך שציוני 2015 אינם ברי השוואה לציונים קודמים.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

מבחן ריסוק לאודי TT: ארבעה כוכבים. בלבד
צילום: מנהל
וככה זה נראה לאחר מבחן ריסוק הצד

אודי TT
אודי TT קופה הוצגה לפני שנה בדור השלישי שלה ומשווקת כבר בישראל. המכונית הספורטיבית זכתה לציון כולל של ארבעה כוכבים, כאשר הציונים המפורטים הם: הגנה על מבוגרים, 82%; הגנה על ילדים, 68%; הגנה על הולכי רגל, 82%; ציוד בטיחות, 64%.

על מנת לקבל ציון של חמישה כוכבים, הרכב צריך לקבל, לפחות 80% בהגנה על מבוגרים; 75% בהגנה על ילדים (מ-2015); 65% בהגנה על הולכי רגל; 70% בציוד בטיחות. כלומר, אודי TT קיבלה 4 כוכבים בגלל הגנה ירודה על ילדים.

מבחן ריסוק לאודי TT: ארבעה כוכבים. בלבד
צילום: מנהל
כך זה נראה מלמעלה

הבעיה העיקרית בהגנה על ילדים היא שאין ברכב מספיק מקום מאחור; המבחן נעשה כאשר מושב הנוסע מסודר לנוסע מבוגר. ההגנה על ילדים בגיל שלוש הייתה טובה מאוד, רק כאשר המושב הקדמי הוסע לפנים. בנוסף, המושב מאחור אינו טוב לסוגים מסוימים של אמצעי ריסון לילדים, בגלל המבנה שלו. ההגנה מפני צליפת שוט במושבים האחוריים גרועה. הארגון מציין לטובה את מערכת הבלימה המשנית הפועלת בעת תאונה.

צפו: כך נראתה האודי בעת הפגיעה:


רנו טרפיק/אופל ויוארו
המסחרית הבינונית רנו טרפיק מוצעת גם כאופל ויוארו זהה לחלוטין (וגם: ניסאן פרימסטאר וווקסהול ויוארו, עם הגה ימני). בין שאר הגרסאות, גם מיניוואן, גם מפואר מאוד, מה שמתאים למשפחה ברוכת ילדים. דגם זה חודש בשנה שעברה לכבוד כניסת יורו 6 לתוקף. במבחן זכה הדגם המשותף לציון לא מחמיא של שלושה כוכבים.

הציון לנוסעים מלפנים נמוך במיוחד: 52%. בשעה שההגנה על הנהג סבירה, עם אפשרות פגיעה גבולית רק בירכיים, לא כך מצבו של הנוסע. ההגנה על הרגליים והירכיים בינונית, ועל החזה גבולית. למה? בגרסה המסחרית, כרית אוויר היא אופציה בלבד, ומה שאופציונלי אינו נבחן. בנוסף, ההגנה בפני צליפת שוט אינה טובה.

ההגנה על ילדים זוכה לציון גבוה במיוחד, 92%. מנגד, הציון המתייחס להגנה על הולכי רגל נמוך, 53%, עם דירוג נמוך למדי – כלומר, אפס נקודות – של רמת ההגנה על האגן של הנפגע. אבזור הבטיחות אף הוא לא מתעלה, וזוכה ל-57%; היעדרה של בקרת מהירות מכל סוג מעניק לדגם בסעיף זה אפס עגול למדי.

מבחני הריסוק של רנו טרפיק. צפו: