ההייפר קאר של יצרנית האקזוטיקה האיטלקית פרארי, ה-לה פרארי, הוצגה בשנת 2012. ההספק עומד על לא פחות מ-963 כ"ס, מעט יותר (60 כ"ס) מהמתחרה הישירה שלה – מקלארן P1. אבל יש כאלו שאפילו זה לא מספיק להם, ורוצים יותר חזק, יותר חד – ויותר אקסלוסיבי (את ה-לה פרארי הרי מייצרים בכמות המונית – 500 מכוניות...). בדיוק בשבילם יצרה פרארי את ה-FXX K – גרסה מחוזקת ומחודדת ל-לה פרארי, המיועדת למסלול בלבד.

לאקסלוסיביות דואג יצור 30 יחידות בלבד, לביצועים דואגת תוספת הספק של 72 כ"ס (1035 כ"ס בסך הכל. סולידי) ולחדות דואגת אירודינמיקה חדשה (המייצרת כוח הצמדה גבוה ב-50% משל הגרסה הרגילה) וצמיגי סליקס. המכונית כל כך קיצונית, שפרארי לא מוסרת אותה ללקוח אלא שומרת אותה במתחמה. רוצים לנהוג על ה-FXX K שלכם? תאמו תור מול פרארי.

אלו נתונים מרשימים שעשויים להותיר חותם על כל אחד. וכשאנחנו אומרים "כל אחד", אנחנו מתכוונים בדיוק לזה. לא מאמינים לנו? צפו בסרטון המצורף, וראו איזה חותם משאירה ה-FXX K (ללא ספק, אחד השמות הקליטים ביותר בהיסטוריה...) על סבסטיאן פטל, ארבע פעמים אלוף העולם בפורמולה 1 (והרכש החדש של קבוצת המרוצים של פרארי). הרושם עמוק כל כך, שהבחור (גרמני במקור) התחיל לדבר איטלקית ואפשר לשמוע אותו ממלמל “Mamma mia! Va come un razzo!” (בתרגום חופשי, "ואוו, זה זז כמו טיל!").

קחו לכם שתי דקות לעצמכם, צפו בסרטון ותיהנו מהצלילים: