פרארי שעונים , פרארי להמונים? - אוטו

פרארי שעונים , פרארי להמונים?

לא, פרארי לא החלה ליצר מכוניות מיני, אבל החל השיווק בארץ של השעונים עם סמל הסוס הצוהל – והם הרבה יותר זולים מהמכוניות.

אין קשר אמיתי בין שעונים למכוניות, ולמרות זאת הם הולכים ביחד משחר הימים. ספורט מוטורי מבוסס על מדידת זמנים, שענות עילית מתבססת על טכנולוגיה מכאנית – ובשני המקרים למותג יש משמעות רבה, רגשית וגם כספית. בשני המקרים אין גם קשר ישיר בין השימושיות לבין המחיר (הלא שעון דיגיטאלי שימושי בהרבה מכל שעון מכאני – ועולה שבריר מהמחיר). וכן, גם הקטע הגברי מחבר ביניהם.

הקשרים בין יצרני השעונים לתעשיית הרכב ולעולם המירוצים מוצאים ביטוי בכל ספקטרום הדגמים של השענות. החל מתריסר גרסאות היפר-יקרות של מותג עילית, דרך שיתופי פעולה בין יצרן מכוניות ומפעל שעונים, עבור בדגמים המוקדשים לאירועים מוטוריים ונהגי מירוצים ועד לחיבור בין יצרן מכוניות למותג שעונים. פרארי, למשל.

פרארי, השעונים
פרארי היא אחד המותגים החזקים ביותר בעולם הרכב. בעצם, לפי סקר Brand Finance, זהו המותג החזק ביותר בכלל; כן, יותר מאפל, קוקה קולה, מקדונלד, מיקרוסופט ועוד. השילוב של ייצור בלעדי של מכוניות ספורט טהורות ומכוניות-על, יחד עם הצלחה חסרת תקדים בעולם המרוצים, העניק לפרארי מעמד ייחודי. ההיסטוריה המוטורית הארוכה של המותג, שהתחילה באנזו פרארי לפני כמעט 100 שנה, רק מוסיפה.

לפרארי, על בסיס סמל הסוס הצוהל המזוהה כל כך, מספר סדרות של מוצרים משלימים. ביניהן יש שעונים, שעל תחילת היבוא שלהם הכריזה היום פלנט-טיים באירוע שהתקיים, כמובן, בבית פרארי בישראל. השעונים משווקים ברשת ג'נטלמן, על כמעט 50 סניפיה הפזורים בקניוני ישראל.

מה במגוון
מגוון הדגמים – קרוב לעשרים דגמים בארבע סדרות – כולל רק שעונים ספורטיביים, בכולם סמל פרארי בלוח השעון ובכתר, חלקם שעוני כרונוגרף, ברובם תצוגת טכיימטר לחישוב מהירות ממוצעת. רוב השעונים מבוססים על מנגנון קוורץ, אך במגוון גם שעונים מכאניים – הסוג הנחשב יותר בקרב החובבים. כמובן, הרבה דגמים מעוצבים בהשראת עולם המכוניות, ובעיקר לוח המחוונים, ויש כאלה המשלבים תצוגה אנלוגית ודיגיטלית.

בעיצוב מככבים הצבעים שכה מזוהים עם פרארי: אדום בעיקר וגם צהוב – ובסיס מושחר מאפיין כמעט את כולם. רוב רצועות השעון גמישות, ולא מעט מהן נראות כאילו נגזרו מסוליית צמיג.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות